13 okt 2025
Kuidas tarbijad 2026. aastal maiustavad, tähistavad, hoolitsevad oma tervise eest ja naudivad kondiitritooteid? Globaalne tarbijauuringu programm Taste Tomorrow pakub võrratut pilguheitu homse toidu valdkonda. Meie ülemaailmse tarbijaküsitluse, tehisintellektil põhineva digitaalse analüüsi ja inimkultuurilise intelligentsuse põhjal ennustame, et need on kookide ja peenkondiitritoodete 3 trendi, millest kõik 2026. aastal räägivad:
Ideaalne portsjon
Särtsakas nüanss
Tekstuuri segunemine
Magustoidu suuruse vähendamine selle vahelejätmise asemel
2026. aastal kujundavad ülemaailmseid magustoitude trende üha enam heaolu ja emotsionaalse tasakaalu poole püüdlemine. Mis on üks lihtsamaid ja lohutavamaid viise, kuidas ennast hellitada ja end hästi tunda? Magus maiuspala. Tarbijad tahavad oma kooki saada ja ka süüa. Magustoidud ja peened kondiitritooted ei ole enam ainult naudingute ja luksuse küsimus; neist saavad emotsionaalse rahulolu vahendid ja teadveloleku tasustamise hetked.
Terviseteadlikkuse kasvades ei loobu tarbijad magustoitudest. Selle asemel eelistavad nad väiksemaid, kuid kvaliteetsemaid portsjoneid. See nihe peegeldab ka laiemat trendi preemiumi suunas: vali vähem, aga parem. Üksainus kaunilt valmistatud küpsetis võib nüüd pakkuda rohkem rõõmu kui seda kunagi varem tegi üks suur viil, sest see pakub rahuldust nii ihale kui ka südametunnistusele.
Meie ülemaailmses uuringus väidab 63% tarbijatest, et nad eelistavad maiustusi nautida väiksemates portsjonites, mitte maitse arvelt järeleandmisi tehes, kusjuures see arv ulatub Lähis-Idas ja Aafrikas koguni 70%-ni, Lõuna-Ameerikas 66%-ni ja Põhja-Ameerikas 64%-ni. Seda kinnitab ka veebikäitumine: otsingud ‘minimagustoidud minu lähedal’ kasvasid 400%, samas kui minitartlettide teemalised veebivestlused kasvasid 2025. aasta teises kvartalis hämmastavad 1500%.
Lõuna-Koreas on üks kõmulisemaid 2026 aasta kondiitritoodete trende ‘ühe ampsu kookide’ populaarsuse kasv. Need miniatuursed loomingud, mis ei ole suuremad kui üks viil, on kujundatud täpselt nagu klassikalised mitmekihilised koogid, kuid on tehtud väiksemaks uue põlvkonna magustoidusõprade jaoks. Instagrami vooge täidavad tuhanded mikrokoogid, mida hinnatakse mitte ainult armsa ja Instagrami-sõbraliku välimuse, vaid ka terviseteadlikuma ja taskukohasema viisina koogi nautimiseks. Tarbijatele pakuvad need ideaalset tasakaalu pidutsemise ja mõõdukuse vahel. Kuna see trend levib ülemaailmselt, ennustame, et kondiitritoodete formaatide kahanemine on kindel edu retsept 2026. aastal.
Erksad maitsed, mis lisavad happesust
Pärast järsku populaarsuse hüpet eelmisel aastal on hapukad noodid tõusnud üheks toiduainetööstuse suurimaks ja enim kõneainet pakkuvaks kondiitritoodete trendiks, olles järjepidevalt kõigis maailma piirkondades edetabeli tipus. 2026 aastal on sidrunikoor ja puuviljased hapud maitsed kookide, magustoitude ja kondiitritoodete seas trendikad. Kuid trend ulatub kaugemale ainult tsitruselistest. Mis siis seda maitsemuutust põhjustab?
Tervise tajumine: Hapukad maitsed, eriti tsitruseliste, marjade ja troopiliste puuviljade maitsed, muudavad magustoidud kergemaks, värskemaks ja loomulikumaks, mis meeldib terviseteadlikele tarbijatele.
Visuaalne atraktiivsus: Erksad koostisosad nagu mango, vaarikas, yuzu või passion toovad kondiitritoodetele julgeid värve ja Instagrami väärilist visuaali, suurendades jagatavust ja esmaklassilist atraktiivsust.
Arenevad maitsemeeled: Ülimagusatest maitseprofiilidest on selgelt näha eemaldumist. Tänapäeva tarbijad ihkavad tasakaalustatumaid, keerukamaid ja julgemaid maitseelamusi. Hapukas maitse pakub just seda.
Juuretise ristand: Juuretise edu leivas on laienenud ka saiakeste, kookide ja kondiitritoodete tootmisesse, tutvustades tarbijatele mahedat happesust ja kääritamise sügavust, muutes hapukuse magusates vormides vastuvõetavamaks ja ihaldusväärsemaks.
Kuigi kondiitrid ja koogitootjad saavad alati loota sidruni, vaarika ja passioni ajatule võlule, peaksid uuendusi otsivad inimesed seda tähele panema: Julgete ja ainulaadsete maitsete komplekt on populaarsust kogumas ja kujundab 2026. aasta maitsemaastikku ümber. Need esilekerkivad koostisosad toovad tänapäeva kondiitritoodetesse kultuurilist rikkust, julgeid sensoorseid profiile ja värsket jutuvestmisnurka:
Tamarind
See troopiline vili – pruun ja oataoline kaun, mis on täidetud viljalihaga – maitseb magushapult. Maitse on julge ja paljudele ülemaailmsetele tarbijatele uus, äratades seeläbi nende huvi. Ainuüksi 2025. aasta teises kvartalis suurenesid tamarinditeemalised seltskondlikud vestlused 35%.
Fiori di Sicilla
Sõna-sõnalt tõlgituna kui ‘Sitsiilia lilled’, pärineb see üliaromaatne maitseaine Itaalia saarelt. Apelsini, vanilje ja lilleliste nootide segu on eriti populaarseks muutumas Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas, kus esmaklassilised ja nüansirikkad maitsed on tõusuteel.
Makrut laim
See aromaatne tsitrusvili konarliku rohelise koore ja lõhnavate lehtedega on populaarne magustoitude, näiteks Pavlova, sorbeti ja juustukoogi puhul.Euroopas kasvas huvi selle puuvilja vastu viimase aasta jooksul 44%.
Nauding krõmpsuvuse, nätskuse ja kreemisuse kaudu – kõik korraga
See, mis teeb maiuspala tänapäeva tarbijate jaoks tõeliselt nauditavaks, on kontrastsete tekstuuride kombinatsioon.Pehmete, nätskete, krõmpsuvate ja krõbedate tekstuuride segu pakub rahuldustpakkuvat ja seikluslikku elamust. 71% tarbijate jaoks üle maailma pakuvad tekstuurilt huvitavad maiustused tõelist rõõmu. Meie Taste Tomorrow prognoosi kohaselt läheb isu mitmetekstuuriliste roogade nautimise järele 2026. aastal metsikuks, aidates kaasa innovatsioonile kookide, magustoitude ja peenete kondiitritoodete valdkonnas. Krõbedate kestadega kreemjatest kihtidest kuni helveste sisse peidetud nätske sisuni – järgmise põlvkonna naudinguid iseloomustavad julged tekstuuride segud, mis muudavad iga ampsu avastamishetkeks.
Üks populaarsemaid viise kookide ja kondiitritoodete uuele tasemele viimiseks on rikkalik ja kontrastne täidis. 86% tarbijate jaoks lisab kreemjas täidis kondiitritoodetele naudingut ja rikkalikku maitset. Seega pole üllatav, et otsingud fraasile‘kreemitäidisega magustoidud’ hüppasid 2025. aastal 51% võrra—ja isu naudingute järele ei näita 2026. aastal aeglustumise märke.
Kihilised koogid on veel üks traditsiooniline viis kontrastsete tekstuuride edastamiseks; trend, mis kajastub seitsmekihiliste šokolaadikookide teemaliste veebivestluste 121% kasvus. Kihilised magustoidud pakuvad söömise ajal rikast sensoorset teekonda – kreemjast krõmpsuva ja nätske maitseni. Mõtle Pleincœur valmistatud vanilje entremet peale, mis on maailmakuulsa kondiitri Maxime Frédérici Pariisi pagariäri. Kolmest erinevast vaniljetüübist tulenev maitse on dekadentlik, kuid tuttav. Tarbijatele mõjub tõeliselt ahvatlevalt kontrast pehme mousse’i ja kreemi ning krõbeda küpsise ja siidise piimamoosi vahel.
Uurige välja, mida tarbijad leivas, küpsetistes ja šokolaadis otsivad. 2026. aasta pagari- ja šokolaaditrendide ülevaatest leiate vastused küsimustele, mis on tänapäeva mõjukaimate toidutrendide taga – alates muutuvatest tarbijavajadustest ja terviseteadlikust naudingust kuni tekstuuriuuenduste ja maitsete uurimiseni.
Avastage 2026. aasta parimad šokolaaditrendid: meeldejääv elamus, taimsed valikud ja rikkalikud, dekadentlikud täidised. Hankige ülemaailmseid teadmisi Taste Tomorrow uuringust.
Avasta 3 viiruslikult levinud maitsetrendi kondiitritoodetes, küpsetistes ja šokolaadis: fusion-maitsest hapukani. Inspireeri oma järgmist maiustust andmepõhiste tarbijate lemmikutega.
Avastage 2026. aasta parimad pagaritoodete trendid, mis põhinevad 23 000 tarbija arvamusel üle maailma. Alates valgurikastest leibadest kuni tekstuurikombinatsioonide ja juuretiseleiva kasvava populaarsuseni – vaadake, mis on küpsetamisel järgmiseks trendiks.
Avasta viiruslikud tekstuuritrendid, mis raputavad pagaritöökodasid, kondiitritooteid ja šokolaadi, alates nätsketest mochi'dest kuni krõbeda kataifi ja kreemjate karamellisüdamikeni.