12 juuni 2025
Alates võisest küüslaugu naanist kuni Korea hotteokini – tarbijad ihkavad autentseid ja mugavaid lameleibasid ning rahvusvahelisi pagaritooteid.
Sotsiaalmeedia mõju ajel muutuvad tarbijate julged maitseküllased eelistused, lameleivad ja küpsetatud tänavatoidud tavapärasteks supermarketikaupadeks.
Nende mitmekülgsus, kaasaskandmise mugavus ja rikkalikud kultuurilised juured muudavad ülemaailmsed lameleibade tooted hädavajalikuks toiduettevõtetele, kes soovivad vastata tarbijate trendikatele nõudmistele.
Tarbijad armastavad lameleibade mitmekülgsust ja lihtsust. Samal ajal on soov maitsete järele, mis peegeldavad konkreetset piirkonda või pärandit. Meie ülemaailmsete Taste Tomorrow tarbijaandmete põhjal eeldame, et 2025. aastal kasvab kohaliku autentsuse trendiga seotud veebivestluste arv 27%.
TasteAtlas avaldas hiljuti nimekirja top 50 leiva kohta üle maailma, kasutajate hinnangute põhjal. Kaks parimat on klassikalised Lõuna-Aasia lameleiba: või-küüslaugu naan ja paratha. See tähelepanu keskpunktis olev teema peegeldab laiemat trendi, kuna India külmutatud lameleiva turg kogeb plahvatuslikku kasvu: prognooside kohaselt viiekordistub see 2032. aastaks 248 miljoni dollarini CAGR of 19.33%. Meie tehisintellektil ja inimintellektil põhinev uuring „Taste Tomorrow“ kinnitab ka, et pagaritööstuse 3 parimat toodet veebis populaarsuse kasvu poolest on paratha, roti ja chapati.
Mitte ainult Lõuna-Aasia lameleibade populaarsus pole tõusuteel. Ka Lähis-Ida pita on Euroopas, Ameerikas ja Aasias populaarsust kogumas. Külmutatud pita turgu prognoositakse 2023. aastaks ulatuvat 32,32 miljardi dollarini, aastase kasvumääraga 11,2%.
Autentsus müüb. Tarbijad tahavad toitu, mis jutustab loo ja seob neid traditsioonidega. Pole ime, et perebrändidel naguJoseph’s Bakery läheb selle trendiga eriti hästi. Pitat ja lavaši müüv pagaritöökoda asutati USA-s Süüria migrandi poolt. Autentse Süüria retsepti kohta öeldakse, et seda antakse edasi põlvest põlve.
Taste Wise Flavor Chase aruandes nimetatakse Aasia tänavasnäkke üheks 2025. aasta kõige häirivamaks toidutrendiks. Nad näevad 32% huvi kasvu julgete Aasia maitsetega kaasahaaratavate toiduvalikute vastu. Tarbijad on mugavuse huvides eriti huvitatud jaemüügi- või valmistoodetest. Autentsed maiused, nagu Korea hotteok – täidisega pannkook, mille populaarsus on aastaga kasvanud 73% – või Hiina jianbing – populaarne hommikusöögi crêpe – saavad kõige rohkem kasu eelistusest lihtsate, kuid huvitavate suupistete vastu. Kuid populaarsed on ka Vietnami bánh mì võileib ja bao kuklid.
Kõige olulisemad väited, mis nende toodete vastu tarbijate huvi õhutavad, on traditsiooniline, nauditav ja mugav. Tähelepanuväärselt on hoogu kogumas uued väited nagu lihtne (+78,9% aastane kasv) ja autentne (+29,7% aastane kasv), mis peegeldab tarbijate muutuvaid prioriteete ligipääsetavate, kuid kultuuriliselt rikkalike kogemuste järele.
Unlimeat’s Cinnamon Hotteok
Terviseteadlikud tarbijad on veel üks oluline panus lameleibade ja rahvusvaheliste suupistete kasvavasse turgu. Lameleibasid ja tortillasid peetakse sageli traditsiooniliste leibade paremateks alternatiivideks, kuna need sisaldavad vähem süsivesikuid.
Hollandis on supermarketid juba hädas lameleibade laovarudega, kuna nende populaarsus on kasvanud pärast seda kui tervise-influencerid hakkasid neid oma videotes kiitma. Lameleivad on sageli madala kalorsusega ja neid peetakse väga mitmekülgseks valikuks, kuna katete ja määrdeainete valik on peaaegu lõputu. Tänapäeval pakuvad tootjad üha enam uuenduslikke tortilla-, naani- ja pita-valikuid – sealhulgas keto-sõbralikke, gluteenivabasid ja kiudainerikkaid sorte –, et rahuldada tänapäevaseid toitumisvajadusi.
„Tortiljad ja wrapid võivad märkimisväärselt vähendada võileiva süsivesikute hulka, muutes need lihtsaks asenduseks ja väga mugavaks valikuks,“ ütleb Toufayan Bakeries asepresident Karen Toufayan Food Business News´i artiklis. “Kui ühendate tervisliku ja lihtsa valmistoiduks, näete kasvutrajektoori.” Eriti nüüd, kui tarbijad on üha teadlikumad kõikidest viisidest, kuidas lameleibasid suupistetena või toidukorra osana kasutada. Sotsiaalmeedias õpivad inimesed naan-leibasid pitsana ja tortillasid hommikusöögiks kasutama ja isegi kuidas kasutada India parathat Kreeka spanakopita loomiseks.
Lameleibade tuules hakkavad pelmeenid vallutama supermarketite riiuleid. Bao kuklid, India samosad, Mongoolia momod ja Mehhiko tamaled vallutavad nii külmutatud kui ka koheseks söömiseks mõeldud toodete riiulid. Pelmeene – soolase täidisega taignatasku, mida saab keeta, aurutada, praadida või küpsetada – peetakse autentseks, nagu paljusid lameleibasid. Kuid täidise tõttu sobivad pelmeenid suurepäraselt ka fusiooniuuendusteks. Mõtle Wholefoods’i täidetud naani ampsudele vegan "võikana" ja garam masalaga, Baozza pizzaga bao või Jumbo empanada roti massala peale, mis segavad endas Hispaania ja Suriname toidud. Need täidisega taskutoidud võivad järgida lameleiva teed ja saada kõige kuumemaks snäkiks – seega ära jäta seda kategooriat tähelepanuta, kui plaanid järgmist uuendust.
Kasvava isuga autentsuse järele on lameleivad ja pelmeenid alles algus. Kuna üha rohkem kaubamärke hakkab katsetama uute vormingute ja maitsetega, hägustub piir traditsiooni ja innovatsiooni vahel jätkuvalt. Väljakutse seisneb ideaalse tasakaalu leidmises pärandi, mugavuse ja naudingu vahel, sest just seda tänapäeva tarbijad ihkavad.
Baklavast sõõrikuteni – valgurikkad küpsetised annavad naudingule uue tähenduse. Avastage, kuidas brändid ühendavad maitse ja toitained, et rahuldada tarbijate nõudlust.