8 mai 2025
Terve ja noorusliku väljanägemise säilitamiseks loota kreemidele ja seerumitele on nii 2024. Sel aastal on kõik seotud sellega, et söömine viib selgema naha, tervete juuste ja küünte ning särava jume saavutamiseni. Innova Market Insights nimetas Beauty Food'i üheks 2025. aasta määravaks toidutrendiks.
TikTokis populariseerivad mõjuisikud traditsioonilisest hiina meditsiinist inspireeritud magustoiduretsepte, väites, et need puhastavad teie jumet. Samal ajal on paljudele uutele toiduainetele nüüd lisatud naha tervisega seotud väiteid. Aastatel 2019–2024 kasvas selliste väidetega toodete lansseerimiste arv 15%, kusjuures Euroopa moodustas neist 39%. Funktsionaalsete toitude esirinnas võib särav nahk peagi alguse saada toidupoe riiulilt, mitte ilutoodete osakonnast.
Meie Taste Tomorrow ülemaailmse tarbijauuringu kohaselt valib peaaegu 7 tarbijat 10-st teatud toiduained ja koostisosad nende tervisele kasulike omaduste põhjal. Naha tervis on nüüd üks neist hüvedest, mida inimesed otsivad, kui nad võtavad kasutusele terviklikuma lähenemisviisi ilule, uskudes, et ilu tuleb seestpoolt. Eriti noorema põlvkonna tarbijad otsivad dieedi kaudu pikaajalist naha tervise paranemist. Nad valivad täistoidud ja lisavad oma rutiini toitaineterikkaid suupisteid ja jooke, et täiendada igapäevast nahahooldust, mida kantakse otse nahale.
Moe ajakiri Harpers Bazaar lahkab, et seda seestpoolt väljapoole suunatud suundumust toetab praegune iluareen, mis keskendub pigem säravale nahale ja värskele näole, kui pro-tasemel meigioskuste näitamisele, nagu see oli viis aastat tagasi. Loomulik ilu ja pingutuseta sära on ülim ilueesmärk. Nooremad tarbijad, eriti Z-põlvkond, tõmbavad üha enam vananemisvastaste toodete poole, kui need olid suunatud vanemale demograafilisele elanikkonnale. Ajalehed teatavad isegi, et teismelised on hullud vananemisvastaste toodete järele.
Ilutoitude kõige ihaldusväärsemad eelised on kooskõlas keskendumisega selgetele ja värsketele nägudele: niisutav, sära ja põletikuvastased omadused. Kõige populaarsemad teaduslikult tõestatud koostisosad, mis on kasulikud nahale, juustele ja küüntele, on:
Kollageen: valk, mis suurendab naha elastsust, niiskust, vähendab potentsiaalselt kortse ja muudab juuksed paksemaks.
Antioksüdandid: A-, C- ja E-vitamiinid aitavad kaitsta nahka oksüdatiivse stressi ja keskkonnakahjustuste eest.
Pre- ja probiootikumid: probiootikumid ja prebiootikumid toetavad tervet soolestiku mikrobioomi, mis on seotud tervema nahaga.
Omega-3 rasvhapped: aitavad säilitada naha niiskust ja vähendada põletikku.
Adaptogeenid & taimed: Koostisosad nagu aloe vera, ashwagandha ja leedrimarjad suurendavad vastupidavust stressile, mis on naha tervise võtmetegur. Eeldatakse, et Lions Mane "lõvilaka" kasutamine kasvab järgmise aasta jooksul väga suureks, kuna see vähendab väidetavlt stressi ja toetab immuunsüsteemi.
Vähemlevinud koostisained on tsink (põletikuvastane), lükopeen (põletikuvastane, soodustab rakkude uuenemist ja pärsib DNA kahjustusi pärast UVB-kiirguse liigset kokkupuudet) ja supertoidud nagu marjad, avokaadod ja kurkum (hüdratsioon, põletikuvastane ja üldine naha tervis).
Meie tehisintellektiga täiustatud analüüs tarbijate veebivestluste kohta ilutoitude teemal näitab tugevat seost veel kolme suundumusega:
Taimepõhine: Tarbijad liiguvad taimse toitumise poole ja otsivad kollageenile vegan alternatiive.
Clean label: Ilutoidu tarbijad on tervisele keskendunud, seega eelistavad nad läbipaistvust ja looduslikke, mitte GMO muundatud koostisosi.
Soolestiku tervis: Tarbijad on hästi teadlikud mikrobioomi tähtsusest üldisele tervisele, seega pole ime, et tunnistatakse ka probiootiliste ja prebiootiliste koostisosade tähtsust terve naha jaoks..
Kas olete uudishimulik, kuidas kaubamärgid seda söödavat ilutrendi kasutavad? Siin on neli põnevat näidet:
Valge šokolaadi makadaamia, maapähklivõi ja marmelaadi või sidruni-kookose batooni näksimine, samal ajal oma naha, juuste, küünte ja seedetrakti tervist parandades, on Krumbl’s Beauty Bites snäkkide lubadus. Kollageenist valmistatud suupistebatoonid muudavad igapäevase ilutoitumise pingutusevabaks. Igas suupistes on 5 vananemisvastast ja soolestiku tervist parandavat koostisosa, alates kollageenpeptiididest ja prebiootilistest kiududest kuni bacillus coagulans'ideni (maohäda leevendamine), lisaks E- ja C-vitamiin. Üks suutäis päevas peaks parandama naha elastsust ja niisutust ning kaks tükki päevas suurendavad väidetavalt oluliselt naha tugevust ja vähendavad peeneid kortse.
Lõuna-Korea kaubamärk Cell Fusion C esitleb esimest söödavat päikesehooldustoodet, mille tõhusus ja ohutus on MFDS-i poolt heaks kiidetud. 'UV Care Jelly' on kergesti kasutatav, individuaalselt pakitud tsitruselise maitsega geelpulk, mis kaitseb päeva jooksul päikese käes, kuid sisaldab ka nahka taastavaid ekstrakte kollageenpeptiididega, mis vähendavad põletikku, suurendavad niisutust ja suurendavad elastsust.
Sourse Glow ampsud ühendavad endas mõnutunde ja nahahoolduse eeliseid suupistesuuruste šokolaadidega, mis on rikastatud taimse kollageeniga niisutatud ja pringi naha jaoks. Puhastest taimsetest koostisosadest valmistatud maiuspalasid turustatakse selleks, et jume eest seest väljapoole hoolitseda. Teiste toimeainete hulka kuuluvad flavonoidid antioksüdantide kaitseks ja kognitiivseks toeks, nahka taastavad vitamiinid ja mineraalid, nagu kaltsium ja magneesium, ning fütotseramiidid, mis aitavad nahal säilitada niiskust ja säilitada kollageeni.
Jolly Mama loodi esimesena spetsiaalselt emadele mõeldud toitumisbrändina, mis sisaldab spetsiaalseid toitaineid enne rasedust, selle ajal ja pärast rasedust. Nende Banana Glow batoon on loodud kollageeni täiendamiseks, kuna kollageeni tootmine väheneb alates 25. eluaastast 1,5% aastas, jättes 35. eluaastaks alles vaid 80% varudest. Banana Glow batoon toetab paksemaid juukseid ja tugevamat, niisutatud nahka, kuid vähendab ka väsimust ja stressi, mis muudab selle atraktiivseks väikelastega emadele.
Kuna tarbijad seavad jätkuvalt esikohale tervikliku heaolu, on ilutoidutööstus ette nähtud edasiseks laienemiseks. Oodake uuendusi söödava nahahoolduse, taimsete kollageeni alternatiivide ja AI-põhise isikupärastatud toitumise vallas. Brändid, mis rõhutavad läbipaistvust, jätkusuutlikkust ja teaduslikult toetatud koostisi, arenevad selles valdkonnas.
Kuid hoiduge tervisealasest ajupesust. Tarbijad on muutumas arukamaks ja skeptilisemaks tervisealaste väidete suhtes toiduainetel, seega ärge pingutage üle oma toodetele erinevate väidete lisamisega. Võtke alati arvesse valmistoote üldist toiteväärtust. Kui teie suupiste sisaldab kollageeni ja E-vitamiini, kuid on ka täis suhkrut, küllastunud rasvu ja allergeene, ei tohiks seda nahale kasulikuna reklaamida.
Kas soovite teada, kuidas kollageen võib pagari- ja kondiitritooteid muuta? Avastage teadmisi kollageenieksperdilt Sara De Pelsmaekerilt, Puratos Grupi tervise & heaolu osakonna direktor.