8 okt 2025
Õudushooaeg on alanud. Halloween on suur pidu mitte ainult USA-s, vaid ka Kanadas, Jaapanis, Austraalias ja paljudes teistes riikides üle maailma. Euroopas on see püha iga aastaga aina enam hoogu kogumas. Ja nii nagu Halloween on lahutamatult seotud kõrvitsate, kostüümide ja kummitustega, on see seotud ka hooajaliste suupistete ja pidulike maiustustega.
Meie ülemaailmne trendide jälgimise programm „Taste Tomorrow“ näitab, et viimase kahe aasta jooksul on Halloweeni pagaritoodete, kondiitritoodete ja šokolaadiloomingute kohta käivate veebivestluste arv võrreldes eelmiste aastatega kasvanud 94%, mis rõhutab kasvavat nõudlust kõhedusttekitavate maiustuste ja loominguliste kondiitritoodete järele.
Kas oled juba veidi uudishimulik, millised kõhedad maiustused ja õudsed suupisted on 2025. aastal trendikad? Avasta maiustused, mis jaekaupluste riiulitel tarbijate tähelepanu köidavad.
Sel suvel ilmus Netflixi sarja "Wednesday Addams" uusim hooaeg - tohutu popkultuuri hetk, millega kaasnes paljude temaatiliste toiduainete turuletoomine. Olid Wednesday mini pitsad sügavkülmiku vahekäigus, Wednesday Cheetos ja hommikusöögihelbed ja isegi spetsiaalne söögikombo QSR-keti Wendy's restoranis, mida reklaamiti loosungiga “There’s nothing happy about this meal” (Selle toidu juures pole midagi rõõmsat) –mänguline torge konkurendi McDonald'si ikoonilise Happy Meali pihta.
Halloween pakub ideaalset võimalust teiseks Wednesday-teemaliste maiustuste laineks. Isegi väikesed pagaritöökojad saavad kaasa lüüa lihtsate kuid põnevate maiustustega nagu käekujulised küpsised (viide Thingile, maha raiutud käega tegelasele) või koogid, mis on kaunistatud ikoonilise pooleldi värvitu, pooleldi värvilise ämblikuvõrgu motiiviga vitraažaknaga ning mis on pärit Wednesday ja Enidi ühiselamutoast. Kuna halloween on visuaalilt meeleolukas ja dramaatiline, siis sobivad mustad ja elektrilillad küpsetised ideaalselt nii hooaja vaimu kui ka Wednesday ikoonilise stiili jäädvustamiseks.
Magusasse võisesse karamelli kastetud hapukas Granny Smithi õun on läbi aegade olnud lemmik Halloweeni suupiste. Paljude Põhja-Ameerika tarbijate jaoks on see nostalgilise sügisese maiuse kehastus. Meie trendide jälgimine näitab, et see maitse on 2025. aastal uue tõusu teel, liikudes oma klassikalisest vormist kaugemale ja laienedes saiakeste, sõõrikute ja pakendatud suupisteteni.
Märkasime supermarketites kõrvitsakujulisi šokolaade õuna-karamelli täidisega , samas kui Disney teemapargid on hiljuti kasutusele võtnud apelsini-karamelli-õuna juustukoogi oma Halloweeni menüüs. Viimase paari nädala jooksul on toidusõprade sotsiaalmeedia kontod üle ujutatud õuna-karamelli küpsiste, kookide ja muffinite retseptidega.
Sõõrikud on veel üks populaarne toode. New Yorgi Dottie’s Donuts pakub sellele trendile eriti loomingulist lähenemist oma külmpruulitud soolatud karamelliglasuuriga sõõrikuga, mille peal on omakorda vaniljeglasuuriga õuna-kaneelikook ja ekstra kaneel.
Nutikas kaasaost: Karamelli-õuna maiustused pakuvad pikemat müügiakent, jäädes asjakohaseks ka pärast Halloweeni ja külmematel kuudel, kuna tarbijad ihkavad jätkuvalt nostalgilisi hooajalisi maitseid pagaritoodetes, kondiitritoodetes, kommides ja suupistetes.
Sügis on koduse küpsetamise hooaeg ja halloweeni puhul soovivad tarbijad nautida seda hubast ja interaktiivset viisi pühadega tegelemiseks, eelistatavalt ilma igasuguse vaevata. Küsimus on selles, kuidas saavad pagaritööstusettevõtted seda nõudlust kõige paremini ära kasutada?
Vastus on küpsiste küpsetamise ja kaunistamise komplektid ning meie Taste Tomorrow andmete kohaselt on need jõudsalt muutumas populaarsemaks. Tööstuslikud ja kommertspagaritoodete kaubamärgid toovad turule jahutatud, eelnevalt lõigatud ja küpsetamiseks valmis küpsiseid lõbusate kujundustega, näiteks Pillsbury Halloweeni küpsised kõrvitsa, kummituse ja õudse kassi kujuga.
Käsitööpagarid ja pagaritöökodade ketid loovad ka oma Halloweeni küpsiste kaunistamise komplekte, mis sisaldavad eelküpsetatud küpsiseid õudsete kujunditega, glasuuri ja kaunistustega, võimaldades kasutajatel oma Halloweeni maiustusi vastavalt soovile kohandada. Need komplektid pakuvad tarbijatele loomingulist tegevust ja valmistavad muljetavaldava koduse Instagrami-väärilise maiuse ilma nullist küpsetamise stressita, sobides ideaalselt tänapäeva kiire elutempoga ja sooviga pühade ajal köögis lähedastega suhelda.
Peaaegu kolm neljast ameeriklasest tähistavad Halloweeni, ja populaarsus kasvab endiselt. Ja kas teadsite, et peaaegu 40% ameeriklastest alustab ostlemist septembris või enne sügise algust?Samal ajal väidab iga viies britt, et nad eelistavad Halloweeni tähistamist jõuludele. Pole ime, et Halloweeni maiustuste turg kasvab ning hooaeg ise algab varem ja pikeneb.
Toidutootjate jaoks tähendab see laiemat võimalust köita tarbijate tähelepanu hooajaliste tootelansseeringute, piiratud tiraažide ja temaatiliste pakenditega. Selle asemel, et käsitleda Halloweeni ühepäevase sündmusena, saavad brändid nüüd hoogu koguda nädalaid ette ja säilitada müüki ka sügisel, andes neile rohkem võimalusi katsetada maitseid, vorme ja tooteid, mis hoiavad tarbijaid kogu pikema hooaja vältel kaasatuna.
Üks põnevamaid pöördeid hooajaliste suupistete maailmas on Halloweeni-teemaliste advendi- ja loenduskalendrite populaarsuse kasv – see on mänguline uus viis, kuidas tarbijad saavad enne 31. oktoobrit seda õudset hooaega alustada. William Sonoma on trendi omaks võtnud 13-päevase loendurikalendriga: kummitav maja, mille iga ukse taga on maiuspala. Halloweeni entusiastid saavad jubedaid maiustusi alates maisikommidest ja suhkruküpsistest kuni hapude kummikommideni. Samal ajal läheb Ferrero North America oma Halloweeni-teemalise advendikalendriga veelgi kaugemale, sest see koosneb terve kuu pikkusest loendusest. Dekoratiivses raamatukujulises karbis on maiuspala ühelt Ferrero armastatud kaubamärgilt, sealhulgas Kinder Buenolt ja Nutellalt.
Tee maitse on pagari- ja kondiitritoodete tööstuses trendikas. Avastage kuumimad teega maitsestatud maiustused, mõelge Earl Grey madeleine'idele, Tai tee-juustukookidele ja matcha-saiakestele.