Tervis kohtub naudinguga valgurohketes kondiitri- ja pagaritoodetes

12 mai 2025

Artisans
Industry
Foodservice
Retail
Hospitality
Chocolatiers

Kes ütleb, et sa ei saa oma kooki süüa ja seda ka nautida? Pärast väga vastutustundlike valgubatoonide ja piimatoodete populaarsust näeme nüüd, et valk leiab tee kondiitri- ja pagaritoodete maailma, kus väited nagu 'lisatud', 'kõrge valgusisaldusega' või 'valguallikas' on märkimisväärselt tõusnud. Tarbijad soovivad, et nende naudingud pakataksid tervislikkusest ja et nende tervislikud toidud oleksid nauditavad. 

Tarbijad valivad tervisliku nautimise

Meie Taste Tomorrow tarbijauuringu kohaselt 50 riigis üle maailma valib 68% tarbijatest toitu tervisele kasulike omaduste põhjal. Ja valk on üks peamisi koostisosi, et muuta toode eriti tervislikuks. Üle 60% usub, et valk parandab nii šokolaadi maitset kui ka tervislikkust, muutes selle ilmselgeks valikuks maitsvate hõrgutiste jaoks, mis on teile head. Eriti tootjatele, sest kas teadsite, et iga neljas tarbija on nõus tervist tugevdavate toodete eest rohkem maksma?

Proteiini veetlus

Kuna kiire elustiil suurendab vajadust mugavate ja teel olles kaasahaaratavate valikute järele, pakuvad proteiiniga rikastatud küpsetised praktilist lahendust. Valgu atraktiivsus seisneb selle võimes suurendada täiskõhutunnet, toetada lihaste tervist ja aidata kaasa kaalujälgimine võib muuta tarbijate eelistusi, muutes valgusisaldusega tooted kaasaegseks suupisteks.

Valguga rikastatud tooted tabavad magusat kohta

USA valgurikaste toiduainete turg laieneb prognooside kohaselt aastani 2030 kuni 6,2% aastase kasvumääraga, teatab Grand View Research. Seda kasvu soodustab valguga rikastatud toodete sortimendi laienemine. Peale jookide, batoonide ja piimatoodete on turule jõudmas üha rohkem uusi funktsionaalseid suupisteid ja mõnusaid magustoite. Ülemaailmselt tuuakse enim proteiinisisaldusega tooteid turule Lääne-Euroopas, millele järgneb Aasia, vastavalt Innova Market Insights uuringule.

Pagaritöökodades, kondiitritoodetes ja šokolaadis pole valk enam lisand, vaid innovatsiooni juhtiv koostisosa. Küpsetiste tootjad liiguvad kaugemale traditsioonilistest nisupõhistest jahudest ja katsetavad selliste koostisosadega nagu hernes, soja ja vadak, et parandada oma toodete toiteväärtust.

Meie veebipõhine tarbijakäitumise jälgimine näitab +387% kasvu valgurikaste magustoitude otsingute hulgas. Kõige populaarsemad valguga rikastatud kondiitri- ja pagaritooted on kaneelirullid, šokolaad, muffinid, küpsised, purukook, pirukas, kook, sõõrikud ja juustukook.

4 valgusisaldusega küpsetist ja suupistet, mis tõestavad, et vproteiin pole enam ainult kokteilide jaoks

Tasakaalustades naudingut, toitumist ja läbipaistvust, muudavad need kaubamärgid maiuspalad tervislikuks ja funktsionaalseks toiduks: 

1. Dar Baklava

“Kõik maitsed ja mitte ühtegi kompromissi”, lubab Dar Baklava. Bränd on kirglik tervise ja vormisoleku suhtes ning soovis luua tervislikumat versiooni suhkrurikkast filotaignast. Puhas ‘snacklava’ sisaldab lihtsaid koostisosi nagu jahu, suhkur, maisitärklis, või ja piim. Kasutatavate pähklite tõttu on need maiuspalad kõrge valgusisaldusega, ühes pakis on kuni 4 grammi valku.

2. Upfront šokolaad

Upfront on.. noh.. upfront. Ettevõte keskendub nii tervisele kui ka läbipaistvusele ning loetleb nende koostisosad pakendi esiküljel. Nad alustasid toidulisandite ja treeningeelsete kokteilidega, kuid nüüd rakendavad nad oma põhimõtteid ka suupistete puhul, mille tulemuseks on 19 grammi proteiiniga krõbe šokolaaditahvel, mis on pärit vadakust. Maius on loodud selleks, et anda sportlastele mitu põhjust, miks end hästi tunda: šokolaadinauding, valgu kasu tervisele ja õiglase kaubanduse kakao väide.. 

3. Kodiak Cakes šokolaaditükkidega "jõu" vahvlid

12 grammi valku portsjoni kohta, muudab Kodiak Cakes piduliku šokolaaditükkidega vahvli mõistlikuks hommikusöögivalikuks. Kuigi nende pakkumised on magusad, on bränd ise karm ja jõuline. Nende logo on karu ja nende loosung on ‘feeding epic days & wilder lives’. Nad soovivad täiustada oma puhta märgistusega tooteid, kasutades selliseid väljendeid nagu 'piiriretsept' ja 'maitse, mis viib teid tagasi lihtsamatesse aegadesse'. Tõestades, et magus maius võib olla samaaegselt nauditav, tervislik ja metsik.

4. Drumroll külmutatud sõõrikud

Drumroll pakub terviseteadlikele tarbijatele sõõrikut, mis on kooskõlas nende heaolueesmärkidega. Nende valgurikkad ja madala suhkrusisaldusega sõõrikud pakuvad klassikalise maiuse kohevat ja koogitaolist tekstuuri, sisaldades samas 10 grammi valku ja vaid 1 grammi suhkrut. Sõõrikud on leitavad värskete snäkkide vahekäigust, andes sellega lisapanuse nende ‘ei mingit rämpstoitu’ filosoofiale. Ja oma värvikate ja elavate brändikampaaniatega tõestavad nad, et ka tervislik näksimine võib olla lõbus.

Kas soovite rohkem teadmisi funktsionaalsete koostisosade kohta, mis kujundavad naudingute tulevikku?

Avastage, kuidas kollageen on muutumas varjatud koostisosast tänapäevase toiduinnovatsiooni kohustuslikuks osaks. 

Seotud artiklid