2023. aasta maitsetrendid, millest võisite ilma jääda

22 dets 2023

Hype & Trend Signal
Artisans
Year-End
Retail
Cross-category
Foodservice
Bakery
Patisserie
Trend
Hospitality
Trend Updates

2023. aastaga hüvasti jättes on aeg vaadata tagasi eelmise aasta uusimatele maitsehüpetele ja avaldada uue aasta mõnusad saladused. Alates hapudest aistingutest kuni magusa ja vürtsika säriseva sulandumiseni – on tarbijate maitsemeelel võimalik sõita. Avastage maitsetrende, mis tegid oma debüüdi 2023. aastal ja jätkavad levimist 2024. aastal, mida toetavad meie Taste Tomorrow ülemaailmsest tarbijauuringust saadud ülevaated.

1. Hapu

Õrn, hapukas ja terav

Kas olete juba märganud yuzu jooke, kirsimagustoite ja tsitruselisi marinaade? Hapud maitsed (kerge mõrkjusega) olid sel aastal väga populaarsed ja jäävad selleks ka 2024. aastal. Taste Tomorrow tehisintellekti AI tehnoloogia tõi välja, et vaarikate teemal peetud veebivestluste arv kasvas sel aastal 44%, samas kui greibi teemalised vestlused kasvasid isegi 103%..

Mõelge tootele Fraîcheur d’ Agrumes, mille kondiiter Clement Goyffon ajakiri Pastry Arts Magazine jaoks välja mõtles. See küpsetis, mis tähendab tõlkes tsitrusviljade värskust, on valmistatud greibi-maasika tarretisest, veriapelsini kreemist ja yuzu ganache'st. Sellistes hapukates kondiitritoodetes pakub hapukus muidu enamasti magusatele küpsetistele kontrasti ja tasakaalu. The tangy and tart elements also contribute to an interesting mouthfeel. Besides the light and refreshing sensation, sour and tart flavors provide, sour flavors are associated with freshness, naturalness and health. Exactly what today's consumers are after.

Avastage rohkem hapude kondiitritoodete trendi >

2. Swicy - sweet & spicy (vürtsikas & magus)

Kuumus kohtub magusaga

65% tarbijatest kogu maailmas soovivad praegu proovida maitsekombinatsioone, mis on alguses ebatavalised , nii osutas meie Taste Tomorrow ülemaailmne tarbijauuring. Swicy tabab ideaalselt seda kohta, ühendades "magusad" ja "vürtsikad" maitsed. Mõtle tootele nagu Dolfin’s Tume šokolaaditahvel roosa pipraga või  the Mango & tšilli makroon valmistatud Bakes Saigon poolt. Need maiuspalad pakuvad ootamatut maitset, aga ka üllatavat sensoorset kogemust, kuna vürtsikad maitsed tekitavad kerge põletus- või kipitustunde. 

2024. aastal on oodata rohkem kasutusvalmis kombinatsioone, nagu magus ja mõru, hapu ja umami ning vürtsikas ja hapu. Seda ennustab ka Fuchsi Põhja-Ameerika turundusdirektor Shannon Cushen ajakirjas Food Technology Magazine: “ Mida julgem, seda parem, kui tegemist on uuenduste tegemisega ebatavaliste ja ootamatute maitsepaaridega, nii et tuntud brändid peaksid vaatama koostisosi, mis koguvad populaarsust nende keerukate ja eristuvate maitseprofiilide tõttu.”

3. Nostalgilised maitsed

Mugavus väikse pöördega

See fenomen – newstalgia "uusstalgia"– ühendab soovi eesrindliku järele igatsusega tuntud ja klassikalise järele. Nostalgilised maitsed koos värske pöördega pakuvad tarbijatele mugavust, täpselt nagu näeme ajakirja Taste Tomorrow klassika jätkub trendi. Need maitsed rahustavad sentimentaalset igatsust naasta möödunud ajastusse, milles tarbijad ei pruugi olla isegi elanud. Mõelge 90ndate laste suupistete tagasitulekule nagu Dunkaroos, mis koosneb pakist küpsiste ja glasuurikastmega. Vintage pakendi ja 90ndate retro veebisaidiga tööstuslik pagaritoode meelitab palju laiemat publikut kui ainult need, kes tol ajastul olid koolis käijad. Tuttavlikkus, et "uusstalgilised" maitsed, vormingud ja retseptid õitsevad, võib pärineda tegelikest mälestustest või minevikust, mida inimesed on näinud ainult telerist.

Nagu märkis meie ülemaailmne Taste Tomorrow uuring, milles osales 20 000 tarbijat 50 riigist, 73%-le maailma tarbijatest meeldib uut tüüpi toitude proovimisel tuttav element. See tõestab, miks newstalgia on nii edukas: pakkudes midagi uut, mida samas tarbijad teavad, et neile meeldib. Mõelge loomingule, mis põhineb lapsepõlves tuntud helvestel, näiteks fruity pebbles waffles. Nendel paksudel vahvlitel, mida supermarketi külmutatud osakonnast leida võib, on sees värvilised mahlakaid helbed. Formaat on uus, aga maitsed tuttavad ja armastatud. 

Muidugi on tarbijate soojad ja hägused nostalgilised tunded mandriti ja isegi riigiti väga erinevad. Põhja-Ameerikas on s’mored, maapähklivõi ja tarretis ning sõõrikud väga nostalgilised, Lõuna-Ameerikas aga tres leches ja pan dulce.

Vaadake rohkem selle "newstalgia" trendi kohta > 

4. Fusion maitsed

Katsetamine läbi maailma köökide objektiivi, näiteks trendikas Korea-Prantsuse kondiitriäri

Meie Taste Tomorrow uuringu kohaselt meeldib kolmele neljast tarbijast tuttav element uut tüüpi toitude proovimisel. Seetõttu oli Korea köögi ja Prantsuse kondiitritoodete kombinatsioon 2023. aastal nii suur hitt. Kui Junsik´s kondiiter Eunji Lee töötas välja usaldusväärse makrooni, mis oli maitsestatud Korea maitsetega nagu must sojauba ja perilla, olid inimesed põnevil, et proovida uut põnevat küpsetist. 

Klassikalised rammusa ja soolase sojakastmega maitsestatud madeleined või traditsiooniline Korea hwagwaja kook krõmpsuva kreeka pähkli pralineega... Korea pärandiga rikastatud kondiitrid ühendavad oma kohaliku köögi inspiratsiooni oma klassikalise prantsuse kondiitritoodete koolitusega. Tarbijad otsivad ainulaadseid maitse- ja tekstuurikombinatsioone, mis annavad  erilise söömiskogemuse. Inimesed on eriti huvitatud sellest eksperimenteerimisest läbi globaalsete köökide objektiivi. 2024. aastal võivad teiste ülemaailmsete köökide vahelised üleminekud saada sama populaarseks kui Prantsuse-Korea kondiitriäri 2023. aastal.

Avastage rohkem trendika Korea-Prantsuse fusioonkondiitriäri kohta >

Related Articles