Tutvustame 2024. aasta suurimaid jätkusuutliku toitumise tarbijatrende ja soove

21 veebr 2024

Artisans
Retail
Cross-category
Foodservice
Bakery
Patisserie
Trend
Hospitality
Trend Updates

2024. aastasse jõudes on nõudlus keskkonnasõbralike ja sotsiaalselt vastutustundlike toiduvalikute järele kõigi aegade kõrgeim. Meie viimase Taste Tomorrow uuringu kohaselt otsib märkimisväärne 64% maailma tarbijatest aktiivselt jätkusuutlikult toodetud tooteid.

Jätkusuutlike tavade maastikul peaksid ettevõtted seadma esikohale sellised tegurid nagu mulla tervis, õiglane hind, loomade heaolu, saaste vähendamine ja jäätmevabad pakendid. Tarbijate globaalsete prioriteetide paremaks mõistmiseks viisime läbi uuringud, et paljastada peamised probleemid ja eelistused. Vaadake valitsevaid tarbijatrende ja püüdlusi, mis kujundavad jätkusuutliku toitumise valdkonda 2024. aastal. Püsige kurvis teisest sammukese ees, tutvudes viimaste jätkusuutlike toiduvalikutega.

Täna väidavad vaid 15% tarbijatest, et nad ei otsi jätkusuutlikku leiba, kooki, kondiitritooteid ja amp; šokolaaditooted. See tähendab, et 85% inimestest on huvitatud toodetest, mis pööravad mingilgi kujul tähelepanu jätkusuutlikkusele. Seega seadke jätkusuutlikkus kindlasti esikohale!

Kümme parimat tarbijaprioriteeti seoses jätkusuutlikkusega kogu maailmas

  1. Jätkusuutlik pakend - 31%

  2. Õiglased hinnad ja õiglane elatis tootjatele ja põllumeestele - 28%

  3. Jäätmete ja saaste minimeerimine - 28% 

  4. Toorainete vastutustundlik hankimine - 26% 

  5. Loomade heaolu austamine - 21% 

  6. Inimõiguste eest hoolitsemine, tagades lapstööjõu või sunniviisilise töö mittekasutamise - 18% 

  7. Ohutu ja õiglaste töötingimuste tagamine - 17% 

  8. Maksimaalne vee säästmine - 14%

  9. Taasviljelusmeetodite kasutamine - 13% 

  10. Alternatiivsete energiaallikate kasutamise maksimeerimine - 12% 


Piirkondadevahelised erinevused on väikesed. Kolm peamist ülemaailmset muret on ka Euroopa, Lähis-Ida ning Aafrika ja Lõuna-Ameerika tarbijate jaoks esmatähtsad. Aasia-Vaikse ookeani piirkonnas ja Põhja-Ameerikas on vastutustundlik hankimine esikolmikus.

Need on kolm kõige olulisemat põhjust enda positsioneerimisel, kui soovite pakkuda tooteid teadliku ja eetilise valikuna:

1. Jätkusuutlik pakend

Tarbijate jaoks pole kõige olulisem isegi mitte toode ise, vaid pakend. Meie tarbijauuringu kohaselt arvab 73% kõigist tarbijatest, et kõiki toiduaineid tuleks müüa jätkusuutlikus pakendis. Kuidas tagada, et teie pakendilahendused vastavad tarbijate eelistustele? Inimesed otsivad stiilset ja esteetilist pakendit, mis on eelistatavalt korduvkasutatav. 63% tarbijatest üle maailma üritavad toidu ostmisel aktiivselt piirata ühekordse kasutusega pakendikogust. Proovige eelistada vähem pakendeid, pakendeid ringlusse võetavatest materjalidest või isegi ilma pakenditeta. Kuus tarbijat 10-st otsib aktiivselt toiduaineid, millel puudub pakend või mis on jätkusuutlik. Ladina-Ameerika tarbijad saavad selles aspektis maailma keskmisega võrreldes kõrgemaid punkte.

Õnneks on tänapäeval valida paljude uute pakendilahenduste vahel. Näiteks avokaadost pärit bioplast, seentest kasvatatud pakendid ja kõrgtehnoloogilised valikud, nagu hallitusevastased leivakotid ja pakendamislahendused, mis annavad teada, millal toit on parimal tasemel. Kuid olge ettevaatlik, kuigi plastil võib olla tarbijate seas halb maine, siis plasti eemaldamine ja asendamine ei tohiks olla teie ainus tähelepanu Puratose pakendijuhi Tim van Caelenbergi sõnul.

2. Õiglased hinnad ja õiglane elatis tootjatele ja põllumeestele

Euroopa ja Põhja-Ameerika tarbijate jaoks on säästva toidu osas prioriteet number üks õiglane hinnakujundus ja õiglane sissetulek. Nad usuvad, et põllumeeste jaoks õiglased tooted on meile kõigile paremad. Pole ime, et tänapäeval on paljudel šokolaadiümbristel sertifikaadid ja etiketid. Fair Trade Original, Rainforest Alliance, orjakaubandusevaba šokolaad - need kõik annavad tarbijatele garantii selle kohta, kuidas kakao on valmistatud. 

Jätkusuutlike tarbijate fookus on nihkumas tarneahelatele, hankimisele ja eetikale. 65% inimestest otsivad praegu toitu sealt, kus nad teavad kindlalt, et põllumehed saavad õiglast hinda ja/või sissetulekut. Aastal 2021, oli see 60%. Greyston Bakery võtab õiglast palka väga tõsiselt. See B-korpuse sertifitseeritud pagaritöökoda toodab brownie´sid ja küpsiseid (ka neid, mida kasutatakse Ben & Jerry’s jäätistes). Toidu ümbrisel on kirjas ‘Söö Brownie´t. Muuda elusid’. Nad mitte ainult ei vali igal võimalusel õiglase kaubanduse koostisaineid, vaid tegutsevad ka võimalikult kaasavalt oma pagaritöökodades, kus nad töötavad spetsiaalse avatud värbamispoliitika alusel.

Läbipaistvus on aastal 2024 oluline, seega andke tarbijatele rohkem kui lihtsalt pilguheit nende toidu teekonnale talust lauale. Näidake, kust te oma tooraineid hangite, pakkuge põllumeestele ja tootjatele õiglast hinda ning teavitage kindlasti kõigest oma kliente selgelt.

3. Jäätmete ja saaste minimeerimine 

Waste Not, Want Not. Toidujäätmete vastu võitlemine on 2024. aastal säästvate toiduvalikute esirinnas. Tarbijad otsivad aktiivselt ringmajanduse tavasid omavaid kaubamärke alates taaskasutatud koostisosadest kuni kompostitavate pakenditeni. Meie ülemaailmne uuring näitab, et 65% tarbijatest tunnevad huvi toiduainete vastu, mis väidetavalt ei tekita jäätmeid. Veel 53% on huvitatud ümbertöödeldud või taaskasutatud koostisosadest valmistatud toiduainete vastu, mis on +10% rohkem kui 2021. aastal.

On inspireerivaid algatusi, mis minimeerivad toidu tootmisahela igas etapis tekkivaid jäätmeid. Kasutatud õlle teradest valmistatakse leivajahu, šokolaaditööstuse kakaoviljade jäägid töödeldakse ümber suupisteteks ja jookideks. Pagarite, kondiitritoodete ja supermarketite müümata toiduaineid saab prügikastist päästa platvormid nagu Too Good To Go. Ja kui leiba või lehttaignaküpsetisi on veel alles, saab seda kasutada uute toodete (nt krõpsud või granola) aluseks. 

Saaste minimeerimine on pagaritele, kondiitritele ja šokolaaditootjatele keerulisem väljakutse, kuid mitte võimatu. Taani Bakery van Vessem on täiesti CO2-neutraalne ja oli esimene pagariäri maailmas, mis arvutas välja nn ‘päris hinna’ oma pagaritoodetele. Õiglane Hind (või True Cost Accounting) on ​​tööriist toodete varjatud kulude arvutamiseks, nagu veetarbimine, energiatarbimine, CO2-heitmed, degradeeriv pinnas ning kasvufaktorite ja pestitsiidide mõju loodusele, loomadele ja meie tervisele. Neid niinimetatud varjatud kulusid ei maksa praegu mitte saastajad ise, vaid inimesed, loomad ja keskkond. Aga ma tootega Hollandsch Brood, on pagarikoda Bakery van Vessem suutnud välja töötada toote, mille jalajälg on palju väiksem kui tavalistel leibadel. Nad valisid terad sellistelt põllumeestelt, kes kasutavad vähem pestitsiide ja kasvuaineid, mida loomulikult kasvatatakse kohapeal, et vähendada transporti. Leiba parendavad tooted jäetakse vahele, et keskkonnamõju veelgi vähendada. Sellised valikud muudavad leiva palju vähem saastavaks. 

Lisateavet Bakery van Vessem´i jätkusuutliku strateegia kohta >

Ärge kunagi jääge ilma uutest tarbijate teadmistest

Jagame aastaringselt uusimaid tarbijate teadmisi, eelseisvaid pagari-, kondiitri- ja šokolaaditrende ning veebimainimisi saidil Taste Tomorrow.com. Liituge meie uudiskirjaga ja ärge jätke kunagi kasutamata võimalust olla teistest ees ja viia oma ettevõte järgmisele tasemele. 

Related Articles