10 juuli 2025
Tänapäeva kliendid on valivamad ja kogemuskesksemad kui kunagi varem4, otsides küpsetisi, mis pakuvad lisaks suurepärasele maitsele ka üllatusi2, kasu tervisele5 ja jagatud hetki11.
Pagarikodade jaoks annab see muutus selge võimaluse pakkuda tooteid, mis tunduvad nauditavad, aga ka asjakohased ja trendikad.
Oleme kogunud kokku näpunäited pagaritoodete kohustuslike pakkumiste kohta, mis põhinevad ülemaailmsetel uuringutel, tarbijakäitumisel ja turuülesel innovatsioonil. Need ei ole lihtsalt mööduvad trendid. Need peegeldavad seda, mida tänapäeva tarbijad aktiivselt otsivad, millest räägivad ja mida ostavad.3.
Innova andmetel otsib 43% tarbijatest julgeid ja nauditavaid uusi maitseelamusi2 ja üle 65% soovib proovida ootamatuid maitsekombinatsioone11. See seletab globaalselt inspireeritud hübriidloomingute kasvavat populaarsust, alates matcha churrost kuni bento kookideni.
Samal ajal mängib tervis ostuotsuste tegemisel jätkuvalt keskset rolli. 50 riigis ütleb 68% tarbijatest nüüd, et nad valivad toitu selle tervisele kasuliku mõju põhjal5. See hõlmab suurt huvi kõrge valgusisaldusega, kõrge kiudainesisaldusega ja soolesõbralike pagaritoodete vastu. Vadakuvalguga rikastatud kaneelirullidest kuni paremini seeditavate juuretisega croissantideni – tarbijad ei ole enam valmis valima maitse ja toiteväärtuse vahel.
Aga see ei ole veel kõik. Visuaalne atraktiivsus on olulisem kui kunagi varem, eriti nooremate tarbijate seas, keda mõjutavad TikTok ja Instagram. TikToki väärilised tooted nagu XXL-suuruses croissant'id, värvilised minikoogid või dramaatiliste tekstuuridega11 (mis tunduvad pehmed, krõmpsuvad, nätsked) täidetud küpsised, on populaarsust kogumas, kuna need pakuvad jagatavat sensoorset kogemust4.
Pagarikodade kettide jaoks on see selge järeldus: edu seisneb pakkumiste loomises, mis on visuaalselt ahvatlevad, toitumisalaselt väärtuslikud ja sensoorselt põnevad, ohverdamata seejuures tuttavlikkust või mugavust.
Globaalne inspiratsioon annab uue tähenduse tänapäevastele pagaritoodetele. Üks dünaamilisemaid muutusi on fuusion-maitsete esiletõus, kus traditsioonilised vormid kohtuvad ootamatute globaalsete koostisosadega.
Mehhiko pan dulce, eriti armastatud concha, on silmapaistev näide. Kuigi traditsiooniliselt on maitsestatud vanilje või šokolaadiga, on tänapäeva versioonid saadaval ube-, hibiskuse-, vahtra- või isegi küpsiste ja koorega. Hübriidformaadid nagu „croncha” (croissant + concha) või crème brûlée’ga täidetud concha on sotsiaalmeedias populaarsust kogumas ja toovad sellele nostalgilisele tootele uut tähtsust6.
Korea ja Jaapani maitsed avaldavad ka mõju9. Mochi sõõrikud, matcha croissantid, ja gochugaru-vürtsiga küpsised11 ühendavad tuttavad tekstuurid ootamatu elegantsiga. Need "Ida kohtub Läänega" segatud loomingud kõnetavad eriti nooremaid tarbijaid, kes hindavad avastamist, uudsust ja kultuurilist läbimurret3.
Tee baasil valmistatud infusioonid on veel üks kiiresti kasvav segment, kuna tarbijad hindavad üha enam maitseid nagu hojicha, Tai jäätee, chai ja London Fog. Neid kasutatakse mitmesugustes toodetes alates madeleine’idest kuni juustukookideni. Näiteks on tee-maitseliste madeleine’ide mainimised internetis viimase aasta jooksul kasvanud 176%7.
Tuttavate toodete uuendamisega globaalselt inspireeritud maitsetega saavad pagaritöökodade ketid luua ühenduse tänapäeva tarbijatega, kes soovivad küpsetisi, mis neid üllatavad.
Viimastel aastatel on tekstuur muutunud sama oluliseks kui maitse. Tarbijad ihkavad üha enam pagaritooteid, mis pakuvad mitut meelelist kogemust, alates nätsketest mochi-sõõrikutest kuni õhuliste juuretisega croissant'ideni4 või krõbedate servadega crookie´deni2 (croissanti-küpsise hübriidid). Need tekstuuride kooslused ei rahulda üksnes maitsemeeli, vaid võimendavad ka naudingut ja kutsuvad esile emotsionaalse rõõmu11.
Taste Tomorrow andmetel on „tekstuuride segud” üks kiiremini kasvavaid pagaritööstuse signaale1, mida juhib tarbijate vaimustus kontrastsetest aistingutest nagu krõbe ja kreemjas või pehme ja krõbe, eriti sellistes riikides nagu USA, Ühendkuningriik, India ja Austraalia11.
Lisaks naudingule on ka tekstuur üks võimas ja eristav tegur. Sellised väljendid nagu“veniv,” “krõbe,” ja “nätske”11 ilmuvad üha sagedamini turundusmaterjalide, aidates pagarikettidel edastada naudingut juba esimesel silmapilgul. Erinevate tekstuuride pakkumine – olgu see ühe toote sees või kogu tootevalikus – aitab brändil selles konkurentsitihedas turul silma paista.
Lille- ja taimemaitsed õitsevad pagaritoodete maailmas tänu oma elegantsile, hooajalisusele ja tajutavatele heaoluga seotud eelistele. Maitsed nagu lavendel, roos, leedriõis, sakura (kirsiõied) ja hibiskus esinevad kookides, küpsistes, sarvesaiades ja isegi šokolaadides. Need koostisosad kõnetavad eriti kevadpühade ajal, nagu emadepäev, mil tarbijad otsivad kvaliteetseid, loodusest inspireeritud kingitusi8.
Iga kolmas tarbija üle maailma on viimase aasta jooksul aktiivselt otsinud toidus ja jookides lillelisi aroome.8. Samal ajal teatab Taste Tomorrow, et teemaitseliste saiakeste vastu on huvi kasvanud 28% ja teemaitseliste ekleeride mainimiste arv internetis on kasvanud 97%7.
Võlu ei peitu mitte ainult maitses, vaid ka meeleolus4. Taimseid koostisosi seostatakse sageli lõõgastumise, ilu või rafineeritusega, mistõttu sobivad need ideaalselt pagaritoodetesse, mis pakuvad nii maitsenaudingut kui ka elamusi.
Kuna tarbijad nõuavad oma toidult üha rohkem, on valk tõusnud oluliseks koostisosaks, eriti pagaritoodete kategoorias. Tegelikult on kõrge valgusisaldusega magustoitude ülemaailmne otsingumaht kasvanud 387%5. Seda seetõttu, et valk annab küllastustunde, vormisoleku parandamise ja tajutava tervisekasu muidu naudingut pakkuvatele toitudele.
Nüüd näeme küpsiseid, sõõrikuid, vahvleid ja kooke, mis on valmistaud vadaku, herne või soja valguga. Brändid nagu Drumroll ja Kodiak5 kasutavad seda muutust juba ära, pakkudes tooteid, milles on kuni 19 grammi valku portsjoni kohta, ilma maitset või tekstuuri ohverdamata. Tarbijaid, eriti nooremaid suupistete nautijaid ja treeningule keskendunud ostlejaid, tõmbavad need „süütundeta naudingud“, mis pakuvad nii maitset kui ka funktsiooni.
Lisaks ütleb enam kui iga neljas tarbija, et on valmis maksma rohkem toodete eest, mis pakuvad täiendavaid tervisega seotud eeliseid5.
Juuretis, mida on pikka aega hinnatud oma käärimisprotsessi ja hapuka maitse poolest, on nüüd saanud trendikaks croissant'ides, bagel'ites ja isegi küpsistes. Délifrance'i andmetel on juuretise mainimised internetis kasvanud 44%, kusjuures märkimisväärselt on tõusnud see ka muude kui leivatoodete puhul 4.
Samal ajal on soolestiku tervis muutunud üheks peamiseks toiduostude terviseteguriks kogu maailmas. Seedimist soodustavate väidetega (näiteks lisatud kiudained või kääritatud jahud) pagaritoodete ost on aastaga kasvanud 22%2. Pagarikettide jaoks on tark samm ühendada juuretisetooted heaolu ja käsitöö väärtust rõhutava sõnumiga.
Kui otsid inspiratsiooni, kuidas soolestikku toetavaid eeliseid oma tootevalikusse integreerida, siis uuri Puratose lähenemist soolestiku tervisele9.
Suurem või väiksem? Pole vahet, peaasi, et see tekitab visuaalse mõju. Portsjonite kaupa müümisest on saanud pagaritoodete määrav strateegia. Miniatuursed koogid, muffinid, brownied, ja küpsised aitavad kaasa mõõdukale tarbimisele, sobivad kinkimiseks ja pakuvad mitmekesist valikut. Samal ajal kui jumbo suuruses croissantid, hiigelsuured küpsised, ja XL küpsetised on sotsiaalmeedias trendikad oma suurejoonelisuse ja jagatavuse poolest4.
Seda kahetist trendi juhib tarbijate soov maiustuste järele, mis on kas kergesti hallatavad või meeldejäävad (ja eelistatavalt mõlemat). Bento koogid on suurepärane näide: nende väike portsjon, isikupärastatud kaunistused ja fotogeeniline välimus on aasta-aastalt suurendanud sotsiaalset kaasatust, seda lausa 245%4. Samal ajal kaubamärgid nagu Chips Ahoy!, Pop-Tarts ja isegi luksuspagaritöökojad toovad turule selliseid XXL-formaate, mis lähevad koheselt viraalseks4.
Mõned kõige ikoonilisemad formaadid sobivad selle trendiga loomulikult. Mõtle kasvõi jumbo brownied mõneks eriliseks sündmuseks või castella koogid, millest on tehtud ülisuured või siis vastupidiselt ampsusuurused versioonid.
Pagaritoodete kettide jaoks on mõte selge: katsetage suurusega mitte ainult funktsiooni vaid ka emotsiooni, sündmuse ja tähelepanu pärast.
Et muuta need tarbijatrendid äriliseks eduks, vajavad pagarikodade ketid enamat kui häid ideid, nad vajavad nutikat teostust. See algab piiratud väljaandega toodetest, mis on madala riskiga viis julgete maitsete, tekstuuride või vormide testimiseks. Innova Market Insightsi andmetel kasvab hooajaliste või piiratud aja jooksul kehtivate väidetega toodete turuletoomine kiiresti, kuna need kasutavad ära tarbijate soovi uudsuse ja eksklusiivsuse järele2.
Lugude jutustamine on samuti hädavajalik. Läbipaistvus koostisosade, hankimise või traditsioonide osas suurendab usaldust, eriti kuna üha rohkem tarbijaid otsib kohalikke, jätkusuutlikke või nostalgilisi valikuid. Olenemata sellest, kas tõstad esile juuretisele omast pärandit, piirkondlikke maitseid või tervisele omast botaanilist päritolu, peaks sinu toodetel olema lugu12.
Oled valmis muutma oma pagaritoodete pakkumist? Võtke ühendust oma kohaliku Puratose esindajaga, et teada saada, kuidas me saame teid aidata konkurentidest ees püsimisel ja pakkuda klientidele seda, mida nad ihkavad.
VIITED: