30 apr 2025
Kuna igal aastal ilmnevad uued suundumused, on pagaritööstus pidevas muutumises. Tarbijate kasvav huvi tervisteadlike, säästlike ja uuenduslike toiduvalikute vastu on loonud põnevate teemade laine. Ja et vastata tarbijate muutuvatele ootustele, on vaja vastavalt sellele pidevalt areneda. Uurime toidubrändide jaoks olulisi ning peamisi suundumusi ja seda, kuidas sellel lainel edukalt sõita.
Tarbijad eelistavad üha enam kaubamärke, mis toetavad eetilist hankimist, taastavat põllumajandust ja läbipaistvaid tarneahelaid.
Rohkem kui 70% maailma ostjatest arvestab nüüd ostude tegemisel keskkonnamõjuga ja nõudlusega jätkusuutlike toodete järele (48% rohkem õiglase kaubanduse šokolaadi ja 40% mahepagaritoodete otsinguid). 2024. aastal otsis 64% kogu maailma tarbijatest jätkusuutlikult toodetud kaupu, kusjuures nõudlus oli suurim Lähis-Idas ja Aafrikas (78%) ning madalaim Põhja-Ameerikas (55%).
Pakend on jätkusuutlikkuse seisukohalt kriitiline puutepunkt – 73% tarbijatest usub, et kogu toit peaks olema valmistatud keskkonnasõbralikest materjalidest. Kuna enam kui 70% ostuotsustest tehakse poes (sageli sekunditega) selgeks, võib jätkusuutlik pakend suurendada tarbijate usaldust ja suurendada müüki.
See digitaalne pearaamat võimaldab kaubamärkidel jälgida tarneahelaid alates toorainest kuni lõpliku tarnimiseni, parandades jälgitavust, vähendades pettusi ja suurendades usaldust nii sisemiselt kui ka väliselt. Nende jõupingutuste jagamine turunduskampaaniate või põllumeeste ja tarnijate lugude rääkimise kaudu humaniseerib brändi ja loob emotsionaalse sideme tarbijatega.
Sertifikaatide märgid nagu Fairtrade, Red Tractor, või Eco-Leaf pakuvad kohest kinnitust toote eetiliste ja keskkonnaalaste omaduste kohta.
Kuid selleks, et smärgised oleksid tõeliselt tõhusad, peavad need olema selged, äratuntavad ja usaldusväärsed. Uuringud näitavad, et kuigi ökomärgised suurendavad tarbijate teadlikkust, segadus nende tähenduse osas võib takistada otsuste tegemist.
Vegan- ja fleksitaarse toitumise kasv kujundab ümber globaalset toiduainetööstust ning taimsed valikud liiguvad kiiresti nišist peavoolu. Vastavalt Taste Tomorrow uuringule, ostab 56% maailma tarbijatest praegu taimepõhist toitu. See on dramaatiline kasv võrreldes 36%-ga 2018. aastal. Huvitaval kombel väljendavad samad 56% huvi taimsete pagaritoodete vastu, kuigi piirkondlikud erinevused on olemas: Põhja-Ameerikas on 45% ja silmatorkavalt 74% Lähis-Idas ja Aafrikas.
Toidubrändid võivad alustada klassikaliste lemmikute veganversioonide pakkumisest või täiesti uute taimepõhiste hõrgutiste väljatöötamisest. T Ammutage inspiratsiooni sellistest edulugudest nagu Greggsi veganvorstirull, millest sai kultuuriline ja rahaline triumf.
Puratos pakub erinevaid koostisosi, mis seda üleminekut lihtsustavad:
Sunset Glaze on ülim alternatiiv munamäärdele, mis pakub teie magusatele ja soolastele küpsetistele hiilgavat sära ja ahvatlevat värvi ilma loomseid tooteid kasutamata. See on täiesti allergeenivaba, muutes selle toitumispiirangutega klientidele ohutuks ja kaasavaks. Olenemata sellest, kas läigestate croissante või lihtsalt saia, tagab see teie loomingu värske ja meeldiva väljanägemise ning lihtsustab tootmist oma lihtsalt puhastatava koostisega .
Tootjatele, kes otsivad täiuslikku alternatiivi piimavõile, on Mimetic suurepärane lahendus. See esmaklassiline taimne spetsiaalne rasv sobib ideaalselt lamineeritud küpsetiste ja muude kvaliteetsete küpsetiste jaoks, tagades iga kord veatu tulemuse. Sellel on suurepärane plastilisus, mis tagab ühtlase lamineerimise ja võise maitse suus. Lisaks jõudlusele, on see jätkusuutlik valik, oluliselt väiksema keskkonnajalajäljega võrreldes traditsioonilise võiga. Saadaval lisaaineteta versioonis, toetab see ka clean-label puhta etiketi väiteid.
Mis puutub vahustatavatesse katetesse, siis Ambiante on taimsepõhiste küpsetiste jaoks oluline muutuja. See toode on vahustatuna neli korda suurem võrreldes algse mahuga, seega on see väga kuluefektiivne. Oma võimega hoida stabiilsust ka soojades tingimustes sobib Ambiante ideaalselt peente koogikaunistuste, kihiliste magustoitude ja pidulike kookide jaoks. Selle vegansõbralik koostis võimaldab teil teenindada laiemat kliendibaasi ning seda saab hõlpsasti värvide ja maitsetega kohandada.
Lõpetuseks, Splendid muudab glasuuri määratlust oma taimse koostisega, mis toimib hästi igas kliimas. Selle kuumusstabiilsus isegi temperatuuridel kuni 30 °C (86 °F) muudab selle ideaalseks valikuks kookide ja magustoitude jaoks, mis nõuavad kauakestvaid kaunistusi ka soojades oludes. Splendid vahustub kuni 3,5 korda oma algsest mahust, pakkudes muljetavaldavat kogust, säilitades samal ajal pehme ja kreemja tekstuuri. Selle rikkalik võikaramelli maitse lisab igale loomingule dekadentse puudutuse, muutes selle täiuslikuks glasuuriks nii maitse kui ka esteetika osas.
Kuigi veganid juhivad seda, on mitteveganid, eriti fleksitaarlased, kes märkimisväärselt juhivad taimepõhist turgu. Seda rühma tõmbab elustiil kasu tervisele, keskkonnamõju ja loomade heaolu. Märkimisväärne 79% noortest belglastest on nõus mitu korda nädalas ilma liha või kalata olema, peegeldades sarnaseid suundumusi kogu Euroopas. See laiem aktsepteerimine avab pagaritele ukse, et meelitada ligi erinevaid kliendibaase, sealhulgas neid, kellel on toitumispiirangud, nagu laktoosi- või munatalumatus.
Kvaliteetsed vegantooted võivad oodata esmaklassilisi hindu, muutes need mitte ainult jätkusuutlikuks, vaid ka kasumlikuks valikuks. Taimepõhiste valikute jaemüügi riiulipind kasvas 2022. aastal üle 13% ja trend ei näita aeglustumise märke.
Kuna AI kasutuselevõtt toiduainete tootmises kasvab kuni 2025. aastani 48% aastas, saavad toidubrändid neid tehnoloogiaid rakendada, et trendikaid pakkumisi tõhusalt skaleerida ja neist kasu saada.
2024. aastal kasvas Itaalias huvi tehnoloogiapõhise innovatsiooni vastu ning sarnaseid suundumusi on oodata 2025. aastal inglise ja hiina keelt kõnelevatel turgudel.
Tehisintellekti põhikasutusala on nõudluse prognoosimine. Analüüsides ajaloolisi müügiandmeid, hooajalisust ja kohalikke sündmusi, saavad ettevõtted varude vajadusi täpsemalt prognoosida. See aitab vältida ülemääraseid varusid või peamiste kaupade otsa lõppemist, kahte lõksu, mis kahjustavad kasumit ja vähendavad klientide rahulolu.
Teine oluline eelis on toodete ja teenuste isikupärastamine. Uurides tarbijate käitumist veebiarvustustest kuni ostulugudeni, võib tehisintellekt paljastada esilekerkivad maitsed (või soovitused) maitse, tekstuuri jms osas.
Programmeeritavad masinad küpsetiste segamiseks, vormimiseks või kaunistamiseks suurendavad järjepidevust, samas kui reaalajas analüüs selliste tööriistadega nagu Festo AX aitavad tuvastada masina probleemid enne, kui need häirivad väljundit.
Toiduohutust suurendavad ka sellised lahendused nagu Sensip ja BlakBear, mis jälgivad temperatuuri ja niiskust, et vältida riknemist. AI-põhine koostisosade innovatsioon laiendab ka võimalusi tervislikumate ja säästvamate toodete saamiseks, nagu on näha Shiru taimepõhise OleoPro puhul..
Kauplustes on biomeetrilised tehnoloogiad, nagu Amazon One, mõeldud ostjatele, kes otsivad kiiremaid ja automatiseeritud kasutuskogemusi. Kindlasti uuenduslik lahendus, millest inspiratsiooni saada.
Ülemaailmselt otsib 60% tarbijatest tooteid, mis tasakaalustavad tervise ja naudingu, eriti šokolaadi- ja kakaopõhises loomingus. Eeldatakse, et see suundumus kasvab 2025. aastaks stabiilselt inglise, itaalia ja prantsuse keelt kõnelevates riikides ning märkimisväärseid hüppeid on oodata hiina (+30%) ja hispaaniakeelsetes (+28%) piirkondades.
Tarbijad armastavad küpsetisi nagu alternatiivsetest jahudest valmistatud muffinid, kõrge valgusisaldusega retseptid ja kiudainerikkad tooted, mis pakuvad süümepiinadeta mõnutunnet.Need esemed toimivad sageli toidukorra asendajatena, pakkudes olulisi toitaineid mugavas vormingus. Sellised kaubamärgid nagu Huel seavad mõõdupuuks magusad road, millel on üle 165 kasu tervisele, sealhulgas paranenud energiaainevahetus, immuunsuse tugi ja seedimise tervis.
Üha enam tõmbavad tarbijaid ka GMO-vabad, ilma lisatud suhkru ja kunstlike lisanditeta tooted. Meie Topfil Finest sarja puuviljatäidised sobivad ideaalselt selle trendiga. Need Clean Label märgiga täidised pakuvad värske puuvilja tunde, säilitades samal ajal loomuliku värvi, tekstuuri ja maitse. Need on ka mitmekülgsed, olles küpsetus- ja külmutamis-/sulatamisstabiilsed, mistõttu sobivad ideaalselt nii värsketes kui ka külmutatud toodetes kasutamiseks.
Puratose EASY ACTI ensüümipõhised segud on teine lahendus. Need kontsentreeritud pulbrisegud võimaldavad toidutootjatel uuendada tekstuure ja luua unikaalseid tooteid nagu mahlased koogid brownied, Madeleine'id ja aurutatud maiustused. Lisades seda vaid 10% kogu taigna kogusest, pakub EASY ACTI tõhusust ja paindlikkust, võimaldades sellega pikemat säilivusaega.
Šokolaad on muutumas funktsionaalseks, tervist parandavaks maiuspalaks. Mõjusate koostisosade nagu kurkum (põletikuvastane), seened, nagu reishi ja lõvilakk (kognitiivne funktsioon) ja spirulina (energia suurendamine) lisamine annab kakaopõhistele maiustustele uue mõõtme. Lisaks aitab šokolaadi rikastamine botaaniliste elementide, pähklite, seemnete ja adaptogeenidega kaasa kasvavale hüvede koondamise trendile.
Tarbijad mõistavad üha enam soolestiku tervise tähtsust üldises heaolus ning 63% seostab seedimise tervist paranenud heaoluga.
Juuretis koos oma looduslikult esinevate probiootikumidega on ideaalne alus soolestiku tervisele keskendunud toodetele. Toidutootjaid julgustatakse liikuma traditsioonilisest leivast kaugemale, et luua juuretisest inspireeritud küpsetisi, kreekereid ja isegi pitsapõhjasid, mis soodustavad seedimist. Sellistes toodetes probiootilise sisalduse esiletõstmine võib meelitada ligi terviseteadlikke ostjaid, eriti naisi, kes on sageli leibkonna toitumisvalikute peamised otsustajad.
Kasutage selgeid, kasule keskenduvaid silte ja turundust, et teavitada tarbijaid sellest, kuidas teie tooted seedimist toetavad. Sellised väited nagu "toetab soolestiku tervist looduslike probiootikumidega" või "rikastatud prebiootiliste kiudainetega seedimise heaoluks" kõlavad tugevalt.
Huvi eksootiliste ja ebatavaliste kombinatsioonide vastu on märkimisväärselt kasvanud – 66% tarbijatest on väljendanud soovi proovida maitseid mujalt maailmast ja 65% otsivad ainulaadseid kooslusi nagu magus ja vürtsikas (swicy).
Sellised maitsed nagu matcha ja yuzu on muutunud fusiooni innovatsiooni põhitooteks. Matcha oma maalähedaste ja kergelt mõrkjate nootidega sobib suurepäraselt magusate küpsetistega, yuzu aga lisab särava tsitruselise maitse, mis tõstab traditsioonilisi retsepte esile.
Swicy loomingud, nagu tšilliga kaetud šokolaadikoogid või vürtsidega karamellekleerid, sobivad seikluslikule maitsele, samas kui nätsked tekstuurid, mis on inspireeritud ülemaailmsetest hõrgutistest, nagu mochi või kleepuvad riisipõhised magustoidud, lisavad veel ühe kihi intriigi.
Brändiülene koostöö loob ootamatuid ja põnevaid tooteid, mis ühendavad üksteises täiendavaid elemente erinevatest tööstusharudest.
Näiteks 7Up tegi koostööd Café Valleyga, et arendada soodast inspireeritud minikoogikesi, lisades klassikalisi sidruni-laimi ja apelsini sooda maitseid kookidesse, millele on lisatud värvilised puistad ja glasuur.
Samamoodi valmistas Krispy Kreme koostöös Dr Pepperiga jalgpalliteemalisi sõõrikuid, millele oli lisatud joogi ikooniline maitse. Samal ajal rikkusid Cheetos ja Milk Bar piire, luues tordi, mis on kaetud cheddari glasuuriga ja krõmpsuvate cheetostega, mis demonstreerib julgete, ebatavaliste paaride võlu.
Koostööprojektid ei tekita mitte ainult kõlapinda, vaid laiendavad ka traditsiooniliste tootesarjade piire.
Kuna globaalsed maitsed muutuvad ja eelistused läbipaistvuse, toitumise ja loominguliste maitsete osas kasvavad, siis arenevad vaid nende suundumustega kohanduvad toidubrändid. Ärge jätke kasutamata võimalust olla 2025. aastal teejuht. Alustage nende suundumuste kaasamist oma tootevalikusse juba täna ja võtke nende lahenduste uurimiseks ühendust kohaliku Puratose esindajaga.