22 juuli 2025
Kondiitrimaailma kujundavad 2025. aastal ümber kogemuskesksed, terviseteadlikud ja seiklushimulised tarbijad. Nad tahavad naudingut, aga ka innovatsiooni, isikupärastamist ja ühendust2. Seepärast on praegu ideaalne aeg oma tootevalikut täiustada, poe sisekeskkonda täiustada ja klientidega tugevamaid digitaalseid suhteid luua.
Puratose Taste Tomorrow uuringu ja toetavate aruannete põhjal on siin 10 konkreetset ja andmetel põhinevat strateegiat, mis aitavad teie kondiitriäril edeneda.
Erinevatel turgudel pakuvad mõned klassikalised kondiitritooted tarbijatele jätkuvalt suurt huvi, mitte ainult oma nostalgilise atraktiivsuse, vaid ka trendidega kaasas käimise võime tõttu. Näiteks Tres Leches on viimase aasta jooksul näinud +99% hüpet ülemaailmsetes veebivestlustes tänu oma nauditavale tekstuurile, visuaalsele atraktiivsusele ja kohanemisvõimele piirkondlike maitse-eelistustega1.
Teised ajatud lemmikud nagu ekleerid, Šveitsi rullid, castella ja brownie’d pakuvad samuti rikkalikke võimalusi eneseteostuseks. Selliste variatsioonide pakkumine nagu vähendatud suhkrusisaldusega Castella, maasika-sidrunirullbiskviit või šokolaadi-vanillikreemikreemikleer aitavad ühendada traditsioone ja innovatsiooni – kahte asja, mida tänapäeva tarbijad armastavad. Need tooted sobivad suurepäraselt ka degusteerimiskarpidesse või piiratud aja jooksul müüdavate kollektsioonide jaoks, aidates teil eelistuste kohta andmeid koguda.
Hapukas ja vürtsikas on ametlikult magusa uued parimad sõbrad. Hapukad maitsed on nüüd suuruselt teine kõneainet pakkuv ülemaailmne kondiitritoodete trend, mida mainiti ainuüksi 2024. aastal veebis üle 2,5 miljoni korra1. See annab märku tarbijate tugevast soovist keerukate ja tasakaalustatud maitseprofiilide järele.
Mine kaugemale kui lihtsalt sidrun: proovi oma maiustustele lisada yuzu, rabarberi või passioni aktsente. Seiklushimulised koostisosad nagu tamarind, palsamiäädikas või isegi kääritatud keefiril põhinevad täidised võivad luua ootamatuid hõrgutisi, mis kõnetavad uudishimulikke kliente.
Maailmas, kus paljud tarbijad soovivad naudingut süümepiinadeta, on portsjonite kontrollimisest saanud peamine ostujõud. Inspireeritud Belgia pagariärist Momade, mis pakub kolmes formaadis küpsetisi, sobides nii väikesteks igapäevasteks maiustusteks, ühekordseteks naudinguteks kui ka jagatavatee portsjonitega üritusteks.
See suuruse strateegia on seotud „täiusliku portsjoni“ trendiga, mis kasvab kõikidel turgudel, sealhulgas +18% ingliskeelsetes riikides ja +16% Hiinas.1. See võimaldab ka paindlikku hinnakujundust, ristmüüki ja lisamüügivõimalusi.
Source: Momade Cupcakes
Pantoneaasta värv 2025, Mocha Mousse, meenutab rikkalikku šokolaadi, kreemjat kohvi ja sametist tekstuuri3, ideaalne kondiitritoodete jaoks. Selle trendi täielikuks omaksvõtmiseks kasutage toon-toonis stiili, pehmeid viimistlusi ja elegantset pakendit.
Maitse pole enam ainus soovitud aspekt, kliendid soovivad täielikku sensoorset kogemust. Tekstuurikeskse innovatsiooni esiletõus on meie uuringute üks peamisi signaale2. Sellised tekstuurid nagu krõbe, nätske, õhuline, ja veniv, mitte ainult ei suurenda söömisnaudingut, vaid aitavad ka sinu tootel konkurentide seas silma paista.
Proovige ühe toote sees erinevaid tekstuure kihtidena lisada. Näiteks krõbeda koorikuga ekleer, siidine vanillikaste ja krõbe pähklikate. Isegi kontrastne temperatuur või niiskus (nt soe kook külma koorega) võib söömiskogemust intensiivistada.
Trendipõhine maitseplaneerimine tasub end ära, eriti kui see tugineb tarbijaandmetele. Viimase aasta jooksul on veebis teatud koostisosade vastu toimunud märkimisväärne huvi kasv: metsamarjade puhul +212%, magusa tšilli puhul +113% ja hojicha puhul +76%2.
Ka teised maitsekombinatsioonid, näiteks virsik ja pistaatsia, küdoonia, burbon ja espresso martini, on populaarsust kogumas2. Hooajaliste maitsete tutvustamine (piiratud aja jooksul saadaval) loob elevust, suurendab sotsiaalmeedia kaasatust ja julgustab sagedasemaid korduvkülastusi.
Lõhn on üks enim alahinnatud (kuid kõige võimsamaid) jaemüügi turundusvahendeid. Airscenti andmetel teevad tarbijad oluliselt suurema tõenäosusega impulssoste, kui neid ahvatlevad värskete küpsetiste aroomid.
Selle ärakasutamiseks nihuta osa küpsetamisest hommikupoolikule või lõunale ja keskendu aromaatsetele toitudele6. Rõhutage värskust nähtavate ahjualade ja siltidega, näiteks „äsja küpsetatud“, et süvendada sensoorset kogemust.
Personaalsus on kasvav tarbijaootus ja miski ei peegelda seda paremini kui „ise komplekteeritav“ karp. Seadke üles lett, kus kliendid saavad valida teie signatuurtoodete miniversioonide hulgast, et luua isikupärastatud kollektsioone.
See toetab „väikeste maiustuste“ kultuuri1 ja suurendab kingituste atraktiivsust. See julgustab ka proovima mitut kondiitritoodet ühe ostuga, aidates teil ostukorvi suurendada ja pakkudes samal ajal lõbusat kogemust.
Lisaks kondiitritoodete müümisele võib teie ruum muutuda hubasuse ja mugavuse keskuseks. Elamuslik jaemüük on üks kiiremini kasvavaid strateegiaid selles valdkonnas, eriti nooremate demograafiliste rühmade seas, kes otsivad suhtlust ja meelelahutust1.
Korralda temaatilisi üritusi, näiteks laupäevaseid degusteerimisi, „sõõriku kaunistamise“ töötubasid või matcha pop-uppe. Need hetked loovad lojaalsust, sotsiaalmeedia sisu ja emotsionaalseid mälestusi, muutes ühekordsed ostud potentsiaalselt püsivaks suhteks.
Ka lojaalsusprogrammid arenevad. Tarbijad tahavad enamat kui lihtsalt kliendikaarte või veebirakendusi. Nad tahavad osalemist, preemiaid ja isikupärastamist. Platvormid nagu Mapsted soovitavad, et QR-koodidel põhinevad lojaalsusprogrammid koos interaktiivsete elementidega (näiteks maitsehääletusega) võivad oluliselt suurendada klientide lojaalsust ja andmete kogumist4.
Loo lihtne digitaalne süsteem, kus kliendid teenivad ostude eest preemiaid ja saavad hääletada tulevaste maitsete või tooteideede poolt. See annab neile omanikutunde ja paneb neid tagasi tulema, et näha oma eelistuste elluviimist.
Kuigi need ideed pole esikümnes, väärivad need siiski esiletõstmist.
Kui soovite kasvada ilma teist füüsilist poodi avamata, kaaluge mobiilse kontseptsiooni käivitamist. Toiduautod pakuvad paindlikkust, kulutõhusust ja head nähtavust6, eriti festivalidel, pulmades ja firmaüritustel.
Kasutage oma mobiiliseadeid uute maitsete testimiseks, uute linnaosadeni jõudmiseks või sisu loomiseks oma brändiloo ümber. See pakub ka suurepärast võimalust hooajaliste menüüde või eksklusiivsete pakkumiste tutvustamiseks.
Teie kõige võimsamaks turunduskanaliks võivad olla teie enda kliendid. 82% tarbijatest usaldab ostuotsuse tegemisel kasutajate loodud sisu (UGC)4. Innusta oma kliente pildistama ja jagama, luues visuaalselt köitvaid väljapanekuid ja Instagrami-sõbralikke taustu. Mõtle julgetele värvidele, läikivatele glasuuridele, kõrgetele kihtidele ja kaunitele karpidele.
Kasuta bränditud hashtagi ja kaalu igakuise loosimise korraldamist nende seas, kes märgivad sinu brändi. See suurendab nähtavust, tugevdab brändi usaldusväärsust ja loob autentset sisu – seda kõike minimaalsete kuludega.
Need praktilised näpunäited on loodud selleks, et aidata teil oma kondiitriäri kasvatada kooskõlas praeguste tarbijatrendidega. Alates uutest maitseideedest kuni kauplusesiseste kogemuste ja digitaalse lojaalsuseni on palju võimalusi oma klientidele väärtuse loomiseks ja tänapäeva turul silma paistmiseks.
Et teada saada, kuidas Puratos saab teid õigete lahendustega toetada, võtke ühendust kohaliku esindajaga juba täna. Oleme siin, et aidata teil oma teadmisi tegudeks muuta.
VIITED: