Tervislik toit - suurem toiteväärtus väiksemas koguses

News

Taste Tomorrow: samm toidu tulevikku

Taste Tomorrow on maailma suurim pagari-, kondiitri- ja šokolaaditoodete tarbijauuring, mis viidi läbi 2018. aastal 42 erinevas riigis ning mille käigus koguti andmeid enam kui 18 000 tarbija kohta. Taste Tomorrow pakub põhjalikku rahvusvaheliste ja kohalike tarbijasuundumuste analüüsi. Läbiviidud sõltumatu uuring pakkus Puratose jaoks põhjalikku teavet globaalse ja kohaliku tarbijakäitumise, hoiakute ja valikute kohta, pakkudes välja ka tulevikuväljavaateid ja uusi suundi. Tulemused? Uued teadmised maitsetest, kogemustest, digitaalsetest suundumustest ja muudest näitajatest innovatsiooni edendamiseks leiva-, kondiitri- ja šokolaadisektorit.

Toodete tervislikkus ei piirdu enam ainult "kahjulike" koostisosade vähendamisega

Milline on tarbijate arvates tervislik toode? 2015. aastal läbi viidud uuring käsitles peamiselt erinevate koostisosade eemaldamist toodetest: näiteks vähem suhkrut, rasva ja soola. Tänapäeval on arusaam tervislikust toidust muutumas. Nüüd on eesmärgiks seatud eemaldada või vähendada nii-öelda "kahjulike" koostisosade sisaldust toodetes ja lisada rohkem koostisosi, mis on tervislikumad: näiteks kiudaineid, valke, teravilju ja söödavad seemneid. 2018. aastal Eestis läbi viidud uuringust selgus, et 87% vastanute arvates muudab leiva tervislikumaks, kui lisada sinna erinevaid teri ja seemneid. 

Tervislik toit - olevik ja tulevik

Kokkuvõtteks võime öelda, et tervislik toit on mõeldud tarbijatele, kes soovivad tervislikku, kvaliteetset ja maitsvat toitu. 51% uuringus osalejatest ootab toodetest vähem suhkrut, 34% soovib vähem kaloreid, 29% vähem rasva ja 16% vähem soola. Vanemaealistele on oluline see, et tooted oleksid madalama kolesterooli sisaldusega. Samal ajal soovivad tarbijad tooteid, mis sisaldavad rohkem häid koostisosi, näiteks kiudaineid, teravilju, valke ja pähkleid. Tervis on oluline, kuid seejuures ei tohi ära unustada toodete maitset, mistõttu peabki toit olema nii tervislik kui ka maitsev.

Puratoses oleme seda kõike arvestanud uute toodete loomisel.

Tarbijad kardavad, et tulevikus on vähem tervislikku toitu

Uuringust selgub, et enamik tarbijaid suhtuvad tervisliku toidu tulevikku pessimistlikult. Läbi viidud uuringust selgus, et 34% tarbijatest usub, et toit on tulevikus tervislikum, 23% vastanutest arvab, et see on vähem tervislikum võrreldes praegusega ja 43% eeldab, et toit on sama tervislik. Lisaks selgus Eestis läbiviidud uuringust, et 32% vastanutest arvab, et tulevikus on toit vähem naturaalsem kui praegu, samas 48% küsitlenutest arvas, et see jääb samaks ning 20% arvates on see tulevikus hoopis rohkem naturaalsem.

 

Tarbijad hindavad maitsvaid ja tervislikke tooteid

Tervislik toit = maitsev toit. Tarbijad soovivad ja eeldavad, et tooted oleksid maitsvad ja tervislikud. Näiteks uuringust tuli välja, et Eesti tarbijad peavad sellist leiba tervislikuks ja maitsvaks, mis sisaldab teri, seemneid ja kiudaineid. Tarbijad on neid välja toonud kui olulisi koostisosi, mis muudavad tooted tervislikumaks ja maitsvamaks. Samas 68% küsitluses osalenud eestlastest peavad pagaritoodete ostmisel enim olulisemaks maitset, sellele järgneb värskus (64%) ja alles siis hind (43%). 

Kondiitritoodete osas on tarbijad leidnud, et maitsvad ja tervislikud on tooted, mille koostisosades on pähkleid, puuvilju ja looduslikke magusaineid (mesi, agaav, vahtrasiirup). Ka selle tootekategooria juures paneb tooteid enim ostma toodete maitse, seda vastas 74% küsitluses osalenutest. Ka šokolaaditoodete ostmisel lähtuvad tarbijad ikkagi maitsest, see on olulisim argument toote valikul (84%). Järgmisena lähtutakse hinnast (60% küsitlenutest) ja alles siis kakaoubade sisaldust (40%).