2023. aasta kondiitritoodete kuumimad trendid

28 juuni 2022

Taste Tomorrow

Tarbijad otsivad ehtsaid traditsioone, väikse vimpkaga klassikat ja lubatud maitseid.  

Taste Tomorrow on maailma suurim ökosüsteem tarbijate mõistmiseks kondiitri-, pagari- ja šokolaadisektoris. Kohalike tarbijate ja globaalsete käitumismustrite, hoiakute ja valikute pidev jälgimine annab meile väärtuslikku ja põhjalikku teavet. Neid teadmisi saame kasutada arengute jälgimiseks ja uute avamiseks. Kuidas me seda teeme? Tutvu metoodikaga siin.

Selles artiklis jagame kolme peamist kondiitritoodete trendi, mis on 2023. aastal kõige silmapaistvamad. Samas ärgem unustage kuumimaid trende pagari- ja šokolaadisektoris.

2022. aasta

Tänapäeval valmistavad inflatsioon ja hinnatõus tarbijatele üle kogu maailmas suurt muret – lausa 96% inimestest on mures selle mõju pärast nende leibkonna kulutustele. Meie viimased Taste Tomorrow uuringu tulemused näitasid, et maiused on üks enim mõjutatud toidu- ja joogikategooriaid. Hoolimata asjaolust, et 29% tarbijatest püüab osta vähem kooke, kondiitritooteid ja maiustusi (võrreldes 12% põhitoiduainete ostuga, näiteks leivaga), et säästa raha, samal ajal umbes 34% tarbijatest üle kogu maailmas jätkuvalt ostab magusaid küpsetisi. Kõige huvitavam on see, et kookide ja kondiitritoodete kvaliteet on endiselt võtmetähtsusega. 40% tarbijatest üle maailma ei taha otsida kõige odavamat toodangut, vaid ostavad jätkuvalt kvaliteeti, mida nad usaldavad.

Millised on kolm suurimat trendi, mis kujundavad kondiitritööstust aastal 2023? 

Avasta kohe:

1. Taimepõhine revolutsioon

Taimepõhisus on Taste Tomorrow uuringutes alati olnud trendiradari järgi kõige tugevamini kasvav trend. Veganlus ja taimne toitumine on muutumas üha olulisemaks trendiks, mida tarbijad järgivad. Mure keskkonna, tervise ning loomade heaolu pärast jätkub ning sellest tulenevalt on praegu saadaval ka suurem valik taimseid alternatiivseid valikuid. 2023. aastal naudib veelgi rohkem tarbijaid taimseid maiustusi ja kondiitritooteid.

Isegi pikkade ja tugevate traditsioonidega Prantsusmaal on kondiitritoodete turul tekkinud vegankondiitriärid, mille järele on tekkinud suur nõudlus. Veganlust seostatakse ka "puhta" toidu söömisega, näiteks kookosõiesuhkruga magustatud šokolaad.

Kas te ei ole veel proovinud teha oma kondiitritoodete loomingut täielikult taimseks? Kindlasti peaksite proovima seda teha enne 2023. aastat.

2. Terviseteadlik tarbija

Tervislikum toit on jätkuv trend, mis muutub 2023. aastal veelgi olulisemaks. Loomulikult lubavad tarbijad endale endiselt muretu mõnulemise hetki, kuid üldiselt on tarbijate valikutes vähem suhkrut, rasva, gluteeni ja süsivesikuid. Meie hiljutise Taste Tomorrow uuringu kohaselt on USA-s, Kanadas ja Jaapanis oma füüsilise või vaimse tervise eest hoolitsemine prioriteet nr 1.

Funktsionaalsed toidud, mis sisaldavad vaimule või kehale positiivselt mõjuvaid koostisosi, on üha olulisemad. See puudutab eelkõige toitu, millel on spetsiifilised tervist tugevdavad omadused ja mida tarbitakse peamiselt sel konkreetsel eesmärgil. Sageli on need taimed ja puuviljad, mis on rikkad vitamiinide poolest või millel on näiteks antioksüdantide omadused.

Huvi looduslike ja mahedate toitude vastu on viimastel aastatel püsinud üsna stabiilsena.

2023. aastal on pagari- ja kondiitritoodete toodang eeldatavasti veelgi tervislikum ja maitsvam ning tarbijad üle kogu maailma otsivad loomulike asendusi suhkrule (13% 2021. aastal versus 18% 2015. aastal).

 

3. Klassika on trendikas  

Tarbijad otsivad mugavust ja nautimishetki toodete kaudu, mis austavad traditsioonilisi või autentseid retsepte.

„Klassika jätkub” trend on pagari-, šokolaadi- ja kondiitritoodete sektorites järjepidevalt tõusuteel. Pideva 8% kasvuga on see väga oluline, mis on välja tulnud ka klientidega vesteldes. See trend on välja tulnud lausa viie populaarseima trendi hulgas isegi mitmes erinevas keeles, sealhulgas inglise, hispaania, prantsuse, itaalia, portugali, vene, hiina ja jaapani keeles.  

Et olla kooskõlas tarbijate nõudmistega maiustuste ja kondiitritoodete osas 2023. aastal, peaksite keskenduma klassika valdamisele ja uurima uusi võimalusi nende toodete uueks tulemiseks või taasavastamiseks. 

Kust aga alustada?

Puratoses on meil olemas täielik koostisosade portfell, mis aitab teil kondiitritooteid loomingulisemal, tervislikumal ja säästvamal viisil uuesti välja mõelda.

 

Vaadake ka meie teisi trendiennustusi šokolaadi- ja pagaritoodete maailmas.

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?