Kuumimad kondiitritoodete trendid aastal 2023

28 juuni 2022

Taste Tomorrow

Tarbijad jahivad puhast traditsiooni, keerdkäiguga klassikat ja lubatud mõnulemist 

Taste Tomorrow on maailma suurim ökosüsteem tarbijate mõistmiseks kondiitri-, pagari- ja šokolaadisektoris. Tarbijate kohalike ja globaalsete käitumiste, hoiakute ja valikute pidev jälgimine annab meile väärtuslikku ja põhjalikku teavet. Saame neid teadmisi kasutada suundumuste arengu jälgimiseks ja uute avamiseks. Kuidas me seda teeme? Avastage metoodika siin

Selles artiklis jagame kolme peamist kondiitritoodete trendi, mis on 2023. aastal kõige silmapaistvamad. 

Ärge jääge ilma kuumimatest trendidest pagaritoodetes ja šokolaaditööstuses.

2022

Tänapäeval on inflatsioon & hindade tõus tarbijate jaoks kogu maailmas kõige suurem probleem, sest 96% inimestest on mures selle mõju pärast nende leibkonna kulutustele. Meie viimase Taste Tomorrow uuringu tulemused näitasid, et maitsvad maiuspalad on üks enim mõjutatud toidu- ja joogikategooriaid.. Hoolimata asjaolust, et 29% tarbijatest üritab raha säästmiseks osta vähem kooke, kondiitritooteid ja maiustusi (võrreldes 12% põhitoiduainete, näiteks leivaga), jätkab umbes 34% tarbijatest kogu maailmas enda sagedast hellitamist magusate küpsetistega. Kõige huvitavam on see, et kookide ja kondiitritoodete kvaliteet on endiselt võtmetähtsusega. 40% tarbijatest üle maailma ei taha otsida kõige odavamat loomingut, vaid ostavad jätkuvalt kvaliteeti, mida nad usaldavad. 

Millised on kolm suurimat trendi, mis kujundavad kondiitritööstust aastal 2023? 

Uurige lähemalt: 

1. Taimepõhine revolutsioon

Taimepõhine on Taste Tomorrow trendiradari järgi tugevaim kasvav trend. Vegan- ja taimne toitumine on muutumas üha kindlamaks ning rohkem tarbijaid järgib seda toitumist kas osaliselt või täielikult. Kuna mure keskkonna, tervise ja loomade heaolu pärast jätkub ning saadaval on suurem valik taimseid valikuid, naudib palju rohkem tarbijaid 2023. aastal taimepõhiseid magusaid maiustusi ja kondiitritooteid. 

Paljud veganid tunnevad uhkust, kui järgivad taimset toitumist. Samas on vegan maiuspalad paljude jaoks nauditav ja lubatud mõnuhetk. 

Isegi pikkade ja tugevate traditsioonidega Prantsusmaa kondiitritoodete turul on vegan-kondiitriäri uuendus, mille järele on suur nõudlus. Veganlust seostatakse ka "puhaste" toitude söömisega, näiteks kookosõiesuhkruga magustatud šokolaad. 

Kas te pole veel proovinud teha oma kondiitritoodete loomingut täielikult taimepõhiseks? Kindlasti peaksite hakkama proovima seda teha alates 2023. aastast. 

2. Tervisteadlik tarbija

Tervislikum toit on jätkuv trend, mis kasvab veelgi 2023. aastal. Loomulikult lubavad tarbijad endale endiselt muretuid mõnulemise hetki, kuid üldiselt on tarbijatel meelest siiski: vähem suhkrut, rasva, gluteeni ja süsivesikuid. Meie hiljutise Taste Tomorrow uuringu kohaselt on USA-s, Kanadas ja Jaapanis oma füüsilise või vaimse tervise eest hoolitsemine prioriteet nr 1. 

Funktsionaalsed toidud, mis sisaldavad vaimule või kehale positiivselt mõjuvaid koostisosi, tekitavad järgmisel aastal järjest rohkem tähelepanu. See puudutab toitu, millel on spetsiifilised tervist tugevdavad omadused ja mida tarbitakse peamiselt sel konkreetsel eesmärgil. Sageli on need taimed ja puuviljad, mis on rikkad vitamiinide poolest või millel on näiteks antioksüdantsed omadused.

Huvi loodusliku ja mahetoidu vastu on viimastel aastatel püsinud üsna stabiilsena. Naturaalse ümber säilib tervislikkuse aura, kus see tõstab magusate toitude lubatavust ja tajutavat kasu tervisele.

2023. aastal on pagari- ja kondiitritoodete looming eeldatavasti tervislik ja maitsev, looduslikud suhkruasendajad võetakse ülemaailmselt tarbijate poolt hästi vastu, sest suhkru tervislikkuse tajumine väheneb aja jooksul (13% aastal 2021 versus 18% aastal 2015). 

3. Klassika on trendikas 

Tarbijad otsivad mugavust ja naudinguhetki toodete kaudu, mis austavad traditsioonilisi või autentseid retsepte. Kondiitritööstus on segment, mis sobib suurepäraselt tugeva emotsionaalse sideme loomiseks toiduga. 

Trend „Klassika jätkub” on pagari-, šokolaadi- ja kondiitritoodete sektorites pidevalt tõusuteel. Pideva 8% kasvuga on see väga oluline, kuna enamik tarbijaid vestleb veebis sellel teemal. See ilmub ka viie populaarseima trendi hulgas mitmes keeles, sealhulgas inglise, hispaania, prantsuse, itaalia, portugali, vene, hiina ja jaapani keeles.  

Et olla kooskõlas tarbijate nõudmistega magusate maiuste ja kondiitritoodete järele 2023. aastal, peaksite keskenduma klassika meistriklassile ja uurima võimalusi nende toodete taasleiutamiseks. 

Ei tea, kust alustada? 

Puratoses on meil täielik koostisosade portfell, mis võib teid aidata kondiitritoodete taasleiutamisel loomingulisel, tervislikumal ja jätkusuutlikumal viisil. 

 

Tahad rohkem teada saada? 

Vaadake meie teisi trendiennustusi šokolaadi ja pagaritoodete maailmas.

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?