3 kuumimat šokolaadi trendi aastaks 2024

21 sept 2023

Chocolate
Retail
Industry
Foodservice
Trend
Hospitality
Trend Updates

Taste Tomorrow šokolaaditööstuse suundumuse prognoos, mis põhineb 20 000 tarbijaga 50 riigis läbi viidud ülemaailmsest uuringust ja uusimast tehisintellektil põhinevast veebiandmete analüüsists.

Milliste šokolaadiuuenduste kallal peaksite töötama? Selles šokolaaditööstuse 2024. aasta prognoosis tõstame esile šokolaaditrende, mis on kogu maailmas tarbijate seas kõige populaarsemad või kiiresti esile kerkivad. Taste Tomorrow uuring annab ülevaate tarbijate soovidest ja nende motivatsioonidest, mida saate kasutada selleks, et konkurentidest ees püsida. 

Need on 3 kuumimat trendi, mis kujundavad 2024. aastal šokolaaditööstust:

  • (Hea)Tuju Toit 

  • Jätkusuutlik põllumajandus

  • Taimepõhine

Need suundumused on saanud aluse ulatuslikust uuringust, mille viis läbi Taste Tomorrow, tööstuse juhtiv pagaritoodete, kondiitritoodete ja šokolaadi tarbijauuringute programm. See paneb paika ülemaailmse mõõdupuu, kogudes teadmisi 20 000 tarbijalt 50 riigist. Meie eristuv metoodika ühendab põhjalikud tarbijaküsitlused täiustatud "alati sees" veebijälgimisega, kasutades uusimaid semantilisi AI tehnikaid, paljastades tarbija põhivajadused ja motivatsioonid, mis neid suundumusi juhivad.

Uuring põhineb 3-el sambal: 

  1. AI & Andmeteadus - "alati sees" sotsiaalmeedia vestluste, otsingute ja mainimiste pidev analüüs 9 keeles, et avastada esilekerkivaid trendisignaale ja ennustada nende kasvutrajektoori

  2. Ülemaailmne tarbijauuring - inimeste kultuuriline intelligentsus, mis on hädavajalik, et dekodeerida, millised tarbija vajadused, motivatsioonid ja narratiivid on iga trendi aluseks  

  3. Trendide Raamistik - meie tarbijaeksperdid kasutavad kogu trendi ökosüsteemi mõtestamiseks globaalselt ühtset objektiivi  

Lisateave Taste Tomorrow trendi ja prognoosimeetodite kohta.

OLGE 2024. AASTAKS VALMIS NENDE KOLME ŠOKOLAADITÖÖSTUST KUJUNDAVA TRENDIGA:

1. (Hea)Tuju Toit

Näksi stress minema

Paljud tarbijad peavad šokolaadi tervisliku toitumise oluliseks osaks. Eriti praegu nähakse positiivset meeleolu hea tervise osana, pühaks graaliks saab toit, mis rõõmustab. Koostisained, mis aitavad kaasa üldisele heaolule teie tuju tõstes – nagu šokolaad – on väga nõutud: 65% tarbijatest kogu maailmas otsib toitu, mis parandab vaimset tervist. Kuid huvi kasvab eriti Lähis-Idas ja Aafrikas (82%) ning Lõuna-Ameerikas (81%).

Eriti olulised on ärevuse juhtimine ja stressi vähendamine. Mõned uuringud näitavad, et tumedas šokolaadis leiduvad flavonoolid – antioksüdantsete omadustega taimsed ühendid – võivad olla kasulikud ajutegevusele nii, et stressirohkeid olukordi on lihtsam juhtida. Teised uuringud näitasid, et kakaorikaste toodete söömine võiks parandada sinu tuju lühiajaliselt. Kuid kui jätta kõrvale kõik teaduslikud tõendid, on iga šokolaadisõber muidugi juba ammu teadnud, kui lohutav võib olla nautida seda maitsvat südantsoojendavat maitset lihtsalt niisama.

Tarbijad, kes soovivad saada kasu paremast keskendumisvõimest, rohkem hulgast energiast või meeleolu tõstmisest, valivad üha enam mõne taimelisandiga šokolaadi. Olgu selleks siis taimede õied, lehed, juured, seemned või varred, mida hinnatakse nende meditsiiniliste, aromaatsete või kulinaarsete omaduste tõttu. Mõelge rosmariinile, kaneelile, hibiskusele, eukalüptile või kardemonile. Need ürdid ja vürtsid suurendavad sageli kakao kasulikkust tervisele.

68% tarbijatest üle kogu maailma usub, et taimsed lisandid suurendavad šokolaadi tervislikkust, see on 2021. aastaga võrreldes lausa 15% võrra suurem. Veelgi enam inimesi on veendunud, et taimed annavad šokolaaditoodetele erilise maitse, nimelt 73%. See muudab taimed pähklite ja puuviljade järel teiseks koostisosaks, mis võib muuta teie šokolaadi maitsvaks ja tervislikuks.

Šokolaadibränd Wizards Magic pakub kummeli ja lavendliga maitsestatud šokolaaditahvlit, mida nad kutsuvad ‘Sweet Dreams’. Šokolaad on rikastatud nende taimedega, Bluenesse ja E-vitamiiniga, et aidata tarbijatel lõõgastuda ja pakkuda head und. Nad kasutavad nutikalt ära erinevate taimede tuntud kasu tervisele, reklaamides šokolaadi konkreetse hetke ja terviseeesmärgi jaoks.

A beautiful young woman is taking a bite from a healthy dessert that she is holding in her hand

2. Jätkusuutlik põllumajandus

"Aus põllumeeste suhtes" on parem meile kõigile

Fair Trade Original, Rainforest Alliance, orjavaba šokolaad, kliimaneutraalne - paljudel šokolaadiümbristel on sertifikaadid ja etiketid, mis annavad tarbijatele garantii kakao valmistamise kohta. Seda kõike mõjuval põhjusel, sest meie uuring näitab, et 68% tarbijatest üle maailma on huvitatud toodetest, mis on pärit jätkusuutlikest põllumajandusmeetoditest.

Kui jätkusuutlik põllumajandus oli varem suunatud peamiselt mullaviljakuse, bioloogilise mitmekesisuse ja kahjutute kahjurite tõrjele, siis nüüd on tarbijate tähelepanu nihkunud tarneahelatele, hankimisele ja eetikale. Palju huvi pakub kakaokasvatuse sotsiaalne mõju, sest 65% inimestest otsib praegu toitu sealt, kus nad teavad kindlalt, et põllumehed saavad õiglast hinda ja/või elatist. 2021. aastal oli see 60%.  

Suurepärane viis jätkusuutliku põllumajanduse trendist kasu saamiseks on kasutada šokolaadi Belcolade Cacao-Trace. Cacao-Trace šokolaad toetab kakaokasvatajate ja nende kogukondade sotsiaalset ja majanduslikku arengut. Väärtusahelas toimub tasakaalustatud kasumijaotus, põllumehed saavad lisaks õiglasele hinnale oma ubade eest ka osa meie suurepärasest šokolaadi boonusest. Selle lähenemisviisi tulemuseks pole mitte ainult parem elu põllumajandustootjatele ja nende kogukondadele, vaid tänu sellel tuleb tarbijatele suurepärase maitsega šokolaad.

Successful african businessman looks satisfied at a cocoa bean from his plantation

3. Taimepõhine

Sama maitsev ja süümepiinadeta

Taimepõhine liikumine võtab šokolaadimaailma üle. Loomade ja planeedisõbralike šokolaaditoodetega ei tegele mitte enam ainult väikesed uustootjad, vaid isegi rahvusvaheline Nestlé on välja andnud KitKat vegan versiooni. Rahvusvaheline toiduettevõte muutis ikoonilise šokolaaditahvli retsepti nii, et ökoloogiline jalajälg on 18% madalam kui tavalisel batoonil. Šokolaad on toodetud säästvalt ja piim on asendatud riisipõhise alternatiiviga, et püsida tekstuuri ja maitse osas originaali lähedal. 

Vegan KitKat on kooskõlas tarbijate kasvava isuga taimse toidu järele. 56% tarbijatest üle maailma ostavad taimepõhist toitu vähemalt kord kuus, mis on järsk tõus võrreldes 2018. aasta 36 protsendiga. Paljud peavad taimseid maiustusi nauditavaks ja süümepiinadeta nautimiseks. Tarbijad on üha enam teadlikud toidusüsteemi kliimamõjudest ja võtavad seda ostuotsuste tegemisel arvesse, muutes veganšokolaadi loogiliseks valikuks.

Tarbijad, kes ostsid eelmisel kuul taimepõhiseid tooteid

Vegantoidu valimine tekitab tarbijates uhkusetunde, sest see annab märku nende sotsiaalsest ja tervislikust teadlikkusest. Kuid vastuväited selle kohta, et vegan toit on vähem maitsev, on vähenevamas. 52% nõustub, et taimsed alternatiivid maitsevad juba sama hästi kui loomsed toidud. Šokolaaditööstuses oli suurimaks takistuseks taimepõhise loomingu tegemisel just piimavaba kuid siiski piimašokolaadi sarnase šokolaadi ja valgete kuvertüüride väljatöötamine. Sellel pidi olema sama suurepärane töödeldavus ja mitmekülgne kasutamisvõimalus nagu piimapõhisel šokolaadil. Aga tänu praegustele lahendustele ja tehnoloogiatele, on nüüd saadaval  taimsepõhised šokolaadilahendused professionaalidele mis võimaldavad teha veganloomingut maitses ja tekstuuris järeleandmisi tegemata, vabastades seega tee paljude uute veganšokolaaditoodete turuletoomiseks.

Location Portrait of female Chocolatier  prepping ingredients for chocolate making, in her commercial grade kitchen.

Ärge magage maha uut šokolaadi trendi

Jagame aastaringselt veebilehel Taste Tomorrow.com saabuvaid šokolaadi trende, veebipõhiseid märkamisi ja viimaseid teadmisi meie tarbijatelt. Liituge meie uudiskirjaga ja ärge jätke kunagi kasutamata võimalust olla kurvis teistest ees ja viia oma ettevõte järgmisele tasemele.

Related Articles